به بهانه اکران «ایران سرای من است»

اشعار شاعران قدیمی ایران با صدای ژاله علو خوانده می‌شود

۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۱۱:۳۰:۰۵
کد خبر: ۴۱۹۵۴۰
اشعار شاعران قدیمی ایران با صدای ژاله علو خوانده می‌شود
با نزدیک شدن به زمان اکران فیلم «ایران سرای من است» اشعار شاعران این فیلم با صدای ژاله علو، هنرمند پیشکسوت عرصه صدا، گویندگی و بازیگری شنیده می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، با توجه به نزدیک شدن زمان اکران فیلم سینمایی «ایران سرای من است» اشعار خیام، سعدی، مولانا، حافظ و فردوسی که پنج شاعر اصلی قصه این فیلم هستند توسط ژاله علو، هنرمند پیشکسوت کشورمان قرائت و در فضاهای مجازی منتشر می شود.

باتوجه به قدمت و جایگاه این شاعران نزد مردم، نیاز بود که قرائت اشعار این افراد توسط کسی انجام شود که در کنار درک این اشعار،  صدایش هم برای مردم نوستالژیک باشد که به همین منظور ژاله علو مناسبت ترین فردی بود که می توانست این ارتباط را با مخاطب برقرار کند.

تا زمان اکران فیلم هر روز صدای این هنرمند با قرائت اشعار یکی از این شاعران در فضاهای مجازی شنیده خواهد شد.

«ایران سرای من است» آخرین فیلم پرویز کیمیاوی در ایران است که درباره سهراب زمانی (با نقش آفرینی بهزاد خداویسی) نویسنده جوان کرمانی است که در حال نوشتن کتابی در رابطه با تاریخ شعر کهن ایران زمین است که با موانع و ایرادات غیرمنتظره ای روبه رو می شود. سهراب در حین گذر از مراحل ممیزی با شاعرانی همچون خیام، مولوی، سعدی، حافظ، فردوسی و... دیدار می کند که این دیدارها  اتفاقات جالبی را رقم می زند.

آخرین ساخته سینمایی کارگردان فیلم «مغول ها» بعد از هجده سال از ۱۶ تیرماه همزمان با فرا رسیدن عید سعید فطر توسط گروه «هنر و تجربه» روی پرده سینماهای کشور خواهد رفت.

بهزاد خداویسی، سعید پورصمیمی، پرویز شاهین‌خو، مهدی فقیه، محمد پورستار و معصومه اسکندری بازیگران این اثر سینمایی هستند.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: کارگردان: پرویز کیمیاوی، تهیه کننده: زنده یاد محمدرضا سرهنگی، مدیر فیلمبرداری: محمد آلادپوش، طراح صحنه و لباس: محسن شاه ابراهیمی، صدابردار: بهروز شهامت، مشاور رسانه ای: مایا شرفی.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز