عاطفه تهرانی

«کافه لته» در ایرانِ معاصر می‌گذرد

۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۱۱:۳۳:۲۶
کد خبر: ۴۱۹۵۴۲
«کافه لته» در ایرانِ معاصر می‌گذرد
عاطفه تهرانی بازیگر، طراح و کارگردان تئاتر از اجرای نمایش «کافه لِته» از نیمه دوم سال در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، عاطفه تهرانی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر درباره فعالیت های اخیرش در زمینه کارگردانی، گفت: قرار است نیمه دوم سال و در آبان ماه نمایش «کافه لِته» را در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه ببرم. این نمایش برای حضور در سی و سومین جشنواره تئاتر فجر آماده شده بود اما با وجودیکه هم متن و هم فضاسازی اثر کاملا ایرانی بود برای حضور در آن دوره از جشنواره که تاکید بر پذیرش متون ایرانی داشت، پذیرفته نشد در حالیکه گروه نمایش بیش از یک سال برای آماده سازی کار وقت و انرژی صرف کرده بود.

تهرانی یادآور شد: در نهایت متن و فیلم کار را به تئاتر شهر ارایه دادیم که خوشبختانه پذیرفته شد و قرار است نیمه دوم سال به صحنه برود. این نمایش کاملا براساس حرکات فرم بنا شده است و شیوه اجرایی مدرنی دارد.

وی درباره داستان نمایش بیان کرد: «کافه لِته» در ایران و زمان معاصر اتفاق می افتد. رود لِته در اساطیر یونان رودی است که مردگان در جهان زیرین با عبور از آن و خوردن آب این رودخانه خاطرات گذشته شان را فراموش می کنند. لِته به معنای فراموشی است و «کافه لِته» به معنای کافه فراموشی است و مشتریانی که وارد این کافه می شوند، می خواهند گذشته شان را فراموش کنند.

این طراح اضافه کرد: نمایش در چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان رخ می هد و هرکدام از شخصیت های نمایش در این فصل ها به کافه لته می آیند تا خاطرات گذشته شان را به دست فراموشی بسپارند.

وی در پایان درباره گروه بازیگران نمایش متذکر شد: بازیگران ثابت نمایش نوید هدایت پور، مریم باقری، اویس محمدحسینی هستند و بقیه بازیگران نیز چون حضورشان صد در صد نشده و ممکن است تغییر کنند بعدا اعلام می شوند.

عاطفه تهرانی نمایش «برف نیمه مرداد» را مردادماه سال گذشته در تماشاخانه ارغنون به صحنه برده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز