تصویرگر کتاب‌های کودکان تاکید کرد:

لزوم حمایت ناشران کودک از طرح اهدای کتاب به بیمارستان‌ها

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۱۰:۳۷:۱۳
کد خبر: ۴۲۱۱۲۸
لزوم حمایت ناشران کودک از طرح اهدای کتاب به بیمارستان‌ها
دامنه‌ی اجرای طرح اهدای کتاب باید به سازمان‌ها و نهادها کشیده شود و ناشران کتاب‌های کودک و نوجوان نیز از اجرای این طرح حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، لیدا معتمد تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان با حضور در غرفه‌ی گروه «سلامت و هنر» در ویژه‌برنامه «مهمانی مهر و نیایش» کانون در عین اهدای کتاب‌های خود اظهار امیدواری کرد که طرح اهدای کتاب به بیمارستان‌های کشور همگانی شود و ناشران هم تخفیف‌هایی را برای اهدا‌کنندگان کتاب در نظر بگیرند.

من نظرهای نویسندگانی که به این غرفه مراجعه کرده بودند را خواندم و با بسیاری از نظرات آن‌ها موافق بودم. به نظر من باید این طرح گسترش پیدا کند و به ارگان‌ها و سازمان‌ها کشیده شود و تمامی انتشارات‌ها در این طرح شرکت کنند مثل طرح تابستانه که برای کتاب‌هایی در نظر گرفته شده که با تخفیف فروخته شوند کاش این طرح هم همگانی شده و همه ناشران از این قبیل طرح‌ها حمایت کنند.

وی اجرای این طرح را اقدام خوبی دانست و با اظهار خوشحالی از مشارکت تصویرگران و نویسندگان در اهدای کتاب اظهار داشت: اگر همه در این کارها مشارکت داشته باشند بیشتر به دنیای بچه‌ها نزدیک می‌شوند چرا که شناخت این نیازها بسیار خوب و ضروری است.

تصویرگر جلد کتاب «هندوانه به شرط عشق» معتقد است اهدای کتاب تاثیر بسیار زیادی بر بچه‌هایی که در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و سرگرمی ندارند بر جای می‌گذارد. این بچه‌ها منتظر دوستان و والدین خود هستند و اگر پرستاری علاوه بر نوازش و مهربانی کتابی را در اختیار بچه قرار دهد و از او بپرسد که پسرم! دخترم! ما کتاب داستان و شعر داریم کدام را دوست داری بخوانی؟ همین مساله حتی باعث ایجاد انگیزه در بچه‌هایی می‌شود که تا الان کتاب نخوانده‌اند.

معتمد ادامه داد: وقتی این اتفاق برای یک کودک در بیمارستان می‌افتد تردید نکنید بعد از مرخص شدن از بیمارستان کتاب خواندن برای او جذاب می‌شود چرا که با خاطره‌ای خوش از بیمارستان مرخص شده است.

این تصویرگر یادآور شد: اگر در این برنامه‌ها تصویرگران بیشتری حضور داشته باشند و نیازهای بچه‌های بیمار برای‌شان توضیح داده شود خیلی بهتر می‌توانند تصویرسازی کنند. دست‌کم اگر داستانی با مضمون بیماری کودکان به آن‌ها سفارش داده شود با احساس و اطلاعات بیشتری می‌توانند به تصویرسازی بپردازند.

او در همین حال بر این باور است که اگر دولت از یک حرکت فرهنگی حمایت کند و به‌طور سراسری اعلام شود که این نیازها برای بچه‌های بیمار، مناطق محروم و جاهایی که مدرسه ندارند، وجود دارد بی‌تردید این مساله برای مردم اهمیت پیدا می‌کند.

معتمد نقش مدرسه و معلم‌ها را در گسترش این طرح فرهنگی بسیار با اهمیت ارزیابی کرد و از روزنامه‌ها و مجلات کودک و نوجوان هم خواست که به این امر دامن زنند.

«مهمانی مهر و نیایش» ویژه‌برنامه‌ای است که تا روز 4 تیر از ساعت 19 تا 23 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران دایر شده و بخشی از آن به غرفه اهدای کتاب به بیمارستان‌های کودک اختصاص یافته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز