مصطفی کیایی از سینما خداحافظی کرد

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۱۲:۲۴:۳۹
کد خبر: ۴۲۱۲۵۱
مصطفی کیایی از سینما خداحافظی کرد
کارگردان «عصر یخبندان» ازخداحافظی با سینما تا خواسته‌اش از کمیسیون فرهنگی جدید مجلس سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا، مصطفی کیایی در خصوص جدیدترین فعالیت سینمایی خود گفت: فعلا خداحافظ سینما، استراحت کامل و نمی‌خواهم فیلم بسازم.

وی در پاسخ به این سوال که حواشی به وجود آمده به نفع فیلم «بارکد» و یا ضررش تمام شد عنوان کرد: به ضرر فیلم تمام شد.

کارگردان «عصر یخبندان» خواسته اش را از کمیسیون فرهنگی مجلس که اعضای آن به تازگی انتخاب شدند، اینگونه بیان کرد: قبلا بر سر وزیر فرهنگ فشار می آوردند که که سر حرفش نماند اما اینبار فشار بیاورند که سر حرفش بماند و قولی که به سینماگران در خصوص پروانه ساخت و نمایش می دهد را عملی کند؛ چون مقوله مهمی است و در واقع اعتبار وزارت ارشاد خواهد بود.

وی افزود: امیدوارم اگر روزی فرهنگ در جایی تخطی کرد و پروانه ساخت و نمایش را بی اعتبار کرد مجلس از او بخواهد که این اتفاق رخ ندهد.

این کارگردان اضافه کرد: بحث دیگری که مدت‌ها به دنبال آن هستیم حق تالیف است که باید برای کارگردان‌ها، نویسندگان و آهنگسازان به صورت قانون در بیاید که به نظرم اگر کپی رایت و حق تالیف در مجلس تصویب شود، اتفاق بزرگی در صنعت سینمای ما شکل می گیرد.

این کارگردان خطاب به کمیسیون فرهنگی جدید مجلس بیان کرد: به آنها خوش آمد می گویم اما امیدوارم در پایان دوره کاری تمام اهالی فرهنگ از آنها راضی باشند. 

کیایی در بخش پایانی صحبت های خود در خصوص نبود هماهنگی بین شورای پروانه ساخت و نمایش و متضرر شدن فیلم ها، خاطرنشان کرد: بحث نبود هماهنگی نیست؛ بحث فشارها و شکل گرفتن ساختارهای موازی است که از جهات مختلف به وجود می آید و در انتها فیلم ها متضرر می شوند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز