تدارک شبکه «افق» برای هفته حقوق بشر آمریکایی

۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۱۲:۳۳:۱۵
کد خبر: ۴۲۲۹۸۹
تدارک شبکه «افق» برای هفته حقوق بشر آمریکایی
شبکه افق به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی مجموعه مستندهایی با موضوع جنایات دولت ایالات متحده به عنوان بزرگترین ناقض حقوق بشر طی سال های مختلف علیه مردم ایران و دیگر کشورها را پخش خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) هفتم تا ۱۲ تیر به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است که در آن سوء قصد نافرجام به آیت‌الله‌ العظمی خامنه‌ای، انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، بمباران شیمیایی سردشت، ترور آیت الله صدوقی و حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس ایران اتفاق افتاده است.

رهبر معظم انقلاب در سخنانی فرمودند: از هفتم تیر تا دوازدهم تیر، چه قدر ترور، قتل و کشتار به وسیله عوامل آمریکا رخ داده و آماج این جنایت ها قرار گرفته اند، خوب است این روزها را هفته حقوق بشر آمریکایی اعلام کنیم.

به همین مناسبت، شبکه افق مجموعه برنامه ها و مستندهایی را با موضوع حقوق بشر آمریکایی در این هفته پخش خواهد کرد. شنبه این هفته و در آستانه ششم تیرماه سالروز حادثه تروریستی انفجار در مسجد ابوذر و سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۶۰ مستند «حافظ ۷» روی آنتن رفت.

«حافظ ۷» درباره این ترور و پیش زمینه های وقوع آن است؛ همچنین به رویدادهای بعد از این فاجعه و عنایات الهی در حفظ رهبر معظم انقلاب از خطر این اقدام تروریستی پرداخته می شود.

«تولد در زمین سوخته» عنوان مستند دیگری است که در همین روز پخش می شود، این فیلم درباره استفاده دولت های اشغالگر به ویژه آمریکا از سلاح های ممنوعه همچون بمب اتمی و گلوله های اورانیومی در مناطق جنگی مختلف جهان است.

یکشنبه ۶ تیرماه نیز یکی دیگر از قسمت های مجموعه مستند «قصه های انقلاب» با موضوع انفجار حزب جمهوری اسلامی روی آنتن شبکه افق می رود؛ این حادثه تروریستی نیز توسط منافقان کوردل و با نقشه های استکبار جهانی در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ رخ داد و منجر به شهادت دکتر بهشتی و بسیاری از اعضای حزب جمهوری اسلامی شد.

در این روز همچنین برنامه «عصر» با اجرای نادر طالب زاده و مهمان ویژه این قسمت، کرمی متخصص بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک روی آنتن می رود. در این برنامه قرار است در مورد بیوتروریسم و نقشه های استکبار جهانی از این طریق برای حذف مخالفان گفتگو شود.

«۱۶.۱۰ به وقت سردشت» عنوان مستند دیگری است که دوشنبه ۷ تیرماه از این شبکه پخش خواهد شد. سردشت از جمله شهرهای کشورمان است که یک شنبه هفتم تیرماه سال ۱۳۶۶ توسط ارتش رژیم بعث عراق مورد حمله شیمیایی قرار گرفت که طی آن، صدها نفر از زنان و کودکان و مردم بی گناه جان خود را از دست دادند و هزاران نفر دیگر مجروح شدند. جنگ تحمیلی و اینگونه جنایات فجیع، با هدایت های غرب به ویژه آمریکا علیه ملت مظلوم ایران روا داشته شد.

«جستجوگر» نام مجموعه مستندی است درباره اقدامات مختلف استکبار جهانی در کشورهای مختلف که عمدتا به کام لابی های قدرت در داخل ایالات متحده و رژیم صهیونیستی هستند بدون اینکه حقوق دیگر مردمان در نظر گرفته شود.

دوشنبه هفتم تیرماه شاهد پخش قسمتی از این مجموعه با عنوان «جاسوسی آمریکا از آلمان» خواهیم بود. در این فیلم می بینیم دولت ایالات متحده، اقدامات مخفیانه و جاسوسی فراوانی علیه رهبران اروپایی که جزو هم پیمانان نزدیک آمریکا محسوب می شوند انجام می دهد.

در همین روز مستند «نفس های سوخته» نیز از شبکه افق پخش خواهد شد. این فیلم به مشکلات مردم روستای بام زرده استان کرمانشاه در مرز ایران و عراق که پس از جنگ مورد حمله شیمیایی رژیم بعث قرار گرفته اند می پردازد.

پس از اینکه ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در سایت ویکی لیکس شروع به افشاگری علی آمریکا و متحدانش کرد، مسلمانان دریافتند تا چه میزان از سوی سرویس های اطلاعاتی غربی تحت نظر بوده و هستند.

افشای فهرست ایمیل ۷۴۸۵ نفری که بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا تحت نظارت قرار داشته اند نشان می دهد ۲۰۲ نفر از آنها آمریکایی و بخشی از آنها نیز مسلمان بوده اند. بر این اساس مشخص شد مسلمانان آمریکایی در کنار سایر افراد قربانی اقدامات جاسوسی پلیس فدرال و آژانس امنیت ملی آمریکا قرار دارند.

مستند «مسلمانان قربانی جاسوسی در آمریکا» با پرداختن به این موضوع، برگی دیگر از جنایات دولت ایالات متحده علیه بشریت را به تصویر می کشد. این مستند سه شنبه ۸ تیرماه روی آنتن شبکه افق می رود.

در روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه نیز یکی دیگر از قسمت های مجموعه «جستجوگر» با موضوع جنایات رژیم صهیونیستی با همکاری آمریکا علیه مردم فلسطین از شبکه افق به نمایش در می آید و در روز جمعه ۱۱ تیرماه نیز شاهد پخش «قصه های انقلاب» با موضوع سقوط هواپیمای ایرباس ایرانی بر فراز خلیج فارس خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز