بارگذاری بانک اشعار موضوعی در سامانه جشنواره آواها و نواهای رضوی

۱۳۹۵/۰۴/۰۸ - ۱۴:۱۹:۲۲
کد خبر: ۴۲۳۹۴۱
بارگذاری بانک اشعار موضوعی در سامانه جشنواره آواها و نواهای رضوی
بانکی از اشعار موضوعی امام رضا (ع) برای استفاده هنرمندان در تولید آواها و نواهای رضوی در سامانه جشنواره آواها و نواهای رضوی بارگذاری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمد حسین اسماعیلی قائم مقام دبیر جشنواره آواها و نواهای رضوی با اعلام این خبر توضیح داد: در دورنمای اهداف این جشنواره تعمیق و ترویج هنر آوایی معناگرا و تولید آثار هنری فاخر و ماندگار ترسیم شده است که استفاده از اشعار و قطعات ادبی و موضوعی می تواند به عنوان یکی از مهمترین عوامل نیل به این مهم باشد. در این راستا با پیگیری ها و بررسی های انجام شده در حوزه متون ادبی و اشعار موضوعی امام رضا (ع) توانستیم از میان منابع شعری بسیار، گزیده اشعار ناب و ماندگاری را از نویسندگان و شاعران معاصر سراسر کشور معرفی کنیم.

اسماعیلی با معرفی مجموعه شعر «شمیم بهشت» بیان کرد: این مجموعه حاوی بیش از یکصد قطعه اشعار برگزیده بیش از ۳۰ تن از شاعران معاصر کشور با موضوع رضوی و در  فضایل و مناقب حضرت رضا (ع) است که به همت انجمن ادبی رضوی وابسته به مؤسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی گردآوری شده است. با ارائه و معرفی این مجموعه شعر به اهالی هنر و هنرمندان عرصه موسیقی، رسالت تجلیل از پدیدآورندگان آثار هنری را نیز جامه عمل می پوشانیم.

 معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود : پیشنهاد می شود هنرمندان و اهالی موسیقی با استفاده از این مجموعه غنی که در سامانه جشنواره به نشانی  قابل دسترسی است،  در تولید آثار هنری و ارزشمند نقش مؤثری داشته باشند و به ماندگاری و غنای معنوی آن آثار بیفزایند.

جشنواره آواها و نواهای رضوی از سری برنامه های موضوعی چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) قرار است به طور همزمان با سایر استان های کشور در مرداد ماه سال ۹۵ و مقارن با دهه کرامت به میزبانی استان تهران برگزار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز