برگزیده کتاب سال ایران به دومین مرحله چاپ رسید

بازنشر «سگ‌سانان و کفتارها»ی علی گلشن

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۱۰:۰۸:۵۰
کد خبر: ۴۲۵۹۵۹
بازنشر «سگ‌سانان و کفتارها»ی علی گلشن
کتاب «سگ‌سانان و کفتارها»ی علی گلشن به همراه 23 عنوان کتاب کانون پرورش فکری در آستانه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان بازنشر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، این کتاب مرجع در سال 1393 منتشر شد و همان سال به عنوان یکی از سه کتاب برگزیده از سوی شورای کتاب کودک انتخاب شد و در عین حال شش لاک‌پشت پرنده سال 1393 را نیز به خود اختصاص داده است.

شمارگان کتاب «سگ‌سانان و کفتارها» - که در سال 1394 به عنوان اثر برگزیده کتاب سال ایران معرفی شد - اکنون در دومین مرحله چاپ به 10هزار نسخه رسیده است.

بر همین اساس کتاب «تفرقه» (یک قصه‌ی قدیمی) برای دوازدهمین بار به زیر چاپ رفت و تاکنون 263هزار نسخه از این کتاب منتشر شده است و شمارگان کتاب «قدس رویای ما» به نویسندگی و تصویرگری کودکان فلسطین و دیباچه و ترجمه‌ی غلامرضا امامی نیز در ششمین مرحله‌ی انتشار به 212هزار نسخه رسید.

بر اساس این گزارش، کتاب «گربه‌ای که موش‌ها را دوست داشت» به نویسندگی محمد محمدی و تصویرگری عادل رستم‌پور برای چهارمین بار با شمارگان 85هزار نسخه منتشر شد و کتاب «شکارچیان شگفت‌آور» نوشته آنجلا ویلکز و ترجمه محمدحسن بنکدار برای پنجمین بار چاپ شد و شمارگان آن از 55هزار نسخه گذشت.

همچنین کتاب «گنجشک خانه کاغذی» (بر اساس یک داستان قدیمی) بازنویسی فاطمه بدرطالعی و تصویرگری ناهید کریمی برای چهارمین بار به زیر چاپ رفت و تاکنون با 54هزار نسخه از این کتاب منتشر شده است و کتاب «شش تن و یک فریاد» به نویسندگی ابراهیم حسن‌بیگی و تصویرگری فاطمه رادپور برای چهارمین بار با شمارگان 48هزار نسخه بازنشر شد و شمارگان کتاب «دارکوب تا کی به درخت خواهد کوبید؟» نوشته خسرو شهریاری و تصویرگری فیروزه گل‌محمدی نیز در چهارمین مرحله‌ی انتشار به 45هزار نسخه رسید.

در عین حال، کتاب «طوطی و بازرگان» برگرفته از مثنوی مولوی، بازنویسی مرجان فولادوند و نقاشی احمد خلیلی برای پنجمین دفعه با شمارگان 30هزار، «کتابچه بدجنسی‌های گرگ کوچولو» به نویسندگی ایان وایبرو، تصویرگری تونی راس و ترجمه آتوسا صالحی و مژگان کلهر برای سومین بار و شمارگان 25هزار و «رستم و سهراب» برگرفته از شاهنامه فردوسی، بازنویسی مرجان فولادوند و نقاشی منصور وفایی برای پنجمین دفعه با 25هزار نسخه از جمله کتاب‌هایی است که به تازگی تجدید چاپ شده است.

همچنین، کتاب «صدای سبز» سروده حسین احمدی و تصویرگری نفیسه شهدادی برای دومین دفعه با شمارگان 25هزار نسخه، «اسرار آفرینش» و «دنیای شگفت‌انگیز اطراف ما» (راهی به سوی خداشناسی) هر دو به نویسندگی هارون یحیی و ترجمه علیرضا عیاری برای سومین بار با شمارگان 25هزار، «خدایا تو خوبی» (آثار شاعران معاصر برای نوجوانان) و تصویرگری محمدمهدی طباطبایی برای سومین بار و شمارگان 22هزار نسخه و «نقره ماهی» به نویسندگی محسن چینی‌فروشان و تصویرگری سیدمیثم موسوی برای سومین دفعه با 21هزار نسخه از دیگر کتاب‌های تجدید چاپی کانون است.

بر اساس این خبر، کتاب «آقای تابستان» سروده‌ی منیره هاشمی و تصویرگری عاطفه ملکی‌جو برای دومین بار با شمارگان 20هزار نسخه، «میو میو... تشکر!» سروده‌ی مریم هاشم‌پور و تصویرگری سیدحسن موسوی در دومین مرحله چاپ با شمارگان 15هزار نسخه، «مسافرخانه‌ی ماه نصفه» نوشته پل فلیش‌من، ترجمه پارسا مهین‌پور و نسرین وکیلی و تصویرگری کتی جاکوب در چاپ دوم با شمارگان 15هزار نسخه و ««پیاده‌رو شلوغ است» (مجموعه‌ی شعر برای نوجوانان) سروده‌ی سیدسعید هاشمی و تصویرگری لیلی درخشانی در مرحله چاپ دوم با شمارگان 12هزار نسخه بازنشر شد.

در عین حال کتاب «غنچه بر قالی» به نویسندگی ابراهیم حسن‌بیگی و تصویرگری میترا عبدالهی، «گربه‌ی کوچه‌ی ما» (از مجموعه کتاب‌های مرغک) به نویسندگی و تصویرگری کلر ژوبرت، «کفشی به رنگ کفش دریا» سروده‌ی منیره هاشمی و تصویرگری نیر پیکام و «قلقلی» با طراحی و نویسندگی محمدعلی کشاورز همه برای دومین بار با شمارگان 10هزار نسخه به تازگی تجدید چاپ شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز