بازدید از پل های شهر اهواز و حمام دردشت اصفهان در «سینمای جوان»

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۱۱:۴۲:۰۱
کد خبر: ۴۲۶۰۶۳
بازدید از پل های شهر اهواز و حمام دردشت اصفهان در «سینمای جوان»
«سینمای جوان» با پخش دو مستند «شهر شب» و «حمام دردشت» مخاطبان را برای بازدید از پلهای شهر اهواز و حمام دردشت اصفهان با خود همراه می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، برنامه «سینمای جوان» این هفته دو مستند برای پخش در نظر گرفته که «شهر شب» به نویسندگی و کارگردانی فاطمه طوسی در انجمن سینمای جوانان اهواز تولید شده است و به معرفی پل های شهر اهواز می پردازد.

طوسی در این باره گفت: این اثر تمام پلهای ساخته شده در این شهر را از عهد ساسانی گرفته تا پل هایی که هنوز پروژه ساخت خود را طی میکنند و تکمیل نشده اند، معرفی می کند.
 
وی افزود: اهواز به دلیل شرایط اقلیمی، مکان تفریحی برای جذب توریست ندارد. رود کارون از وسط این شهر می گذرد و آن را به شرق و غرب تقسیم می کند. روی رود پلهای متعددی ساخته شده که برخی از آنها در دفاع مقدس نقش داشتند، برخی برای کاهش ترافیک ساخته شده اند و...
 
این فیلمساز یادآور شد: ما در «شهر شب» 8 پل اهواز را به تفکیک معرفی کرده ایم؛ پلهایی که به جذب توریست منجر می شوند. این کار در 10 دقیقه و طی چند ماه در فصلهای مختلف تولید شده است و تصویربرداران آن مهران شکر، فاطمه طوسی و هادی خواجوی و تدوینگر سیامک سلیمانی است.
 
مستند دیگری که در «سینمای جوان» این هفته روی آنتن می رود، «حمام دردشت» نام دارد. سید مهدی سجادزاده نویسنده و کارگردان این اثر در توضیح آن بیان کرد: «حمام دردشت» به معرفی تاریخچه و معماری این بنا در شهر اصفهان می پردازد و تصویربرداری این اثر اسفند ماه سال گذشته انجام شد.
وی افزود: حمام دردشت به تازگی جزو محورهای گردشگری شهر اصفهان قرار گرفته و این موضوع به تصمیم من برای ساخت مستند منجر شد. این حمام مربوط به دوره صفویه است که بازسازی آن طی 10 سال از 79 تا 89 به انجام رسیده و از سال 92 مورد بهره برداری قرار گرفته است.
 
سجادزاده در پایان گفت: «حمام دردشت» یک مستند کارت پستالی است که بدون نریشن و با استفاده از موسیقی قصد دارد مخاطبان را به بازدید از این حمام ترغیب کند به ویژه که اصفهان آنقدر بنای تاریخی معروف دارد که شاید فرصتی برای بازدید از حمام وجود نداشته باشد.
تصویربردار این مستند ایمان صالحی، تدوینگر آن فرنوش هدایت و تهیه کننده انجمن سینمای جوانان اصفهان است.
 
«شهر شب» دوشنبه 14 تیر ساعت 21 و حمام دردشت دوشنبه 14 تیر ساعت 21:15 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و سه شنبه 14 تیر ساعت 9 و 9:15 بازپخش می شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز