از خیابان هنر تا یک اتفاق خوب

ویژه‌برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری به مناسبت عید سعید فطر

۱۳۹۵/۰۴/۱۵ - ۱۴:۲۷:۰۶
کد خبر: ۴۲۷۴۸۴
ویژه‌برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری به مناسبت عید سعید فطر
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت عید سعید فطر، برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، این سازمان ویژه‌برنامه‌های متنوعی را به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر برای شهروندان تهرانی در نظر گرفته است. 

 

خیابان هنر در نزدیکی مصلی

خیابان قنبرزاده، یکی از خیابان‌های ضلع‌شرقی مصلی امام خمینی(ره) در روز عید سعید فطر به «خیابان هنر» تبدیل می‌شود. این ویژه برنامه از بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری تشکیل شده است. 

کارگاه تولید محصولات هنری توسط هنرمندان شناخته شده هنرهای تجسمی از جمله غرفه‌های «نقاشی روی پارچه»، «عروسک‌سازی»، «معرق کاری» و «کاشی کاری» است که زیر نظر مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری برگزار می‌شوند.   

«نگارگذر» نمایشگاه کوچکی از آثار هنرمندان برجسته هنرهای تجسمی با موضوع رمضان است که به همت فرهنگسرای ارسباران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۳ برگزار می‌شود. 

غرفه «من حجاب را دوست دارم» ویژه روزه اولی‌ها هم از جمله بخش‌هایی است که به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ برگزار می‌شود. این منطقه هچنین به توزیع «کارت حقوق شهروندی» بر اساس رساله حقوق امام سجاد(ع) با موضوعاتی چون حق پدر و مادر، حق فرزند، همسایه و ... و همچنین کتاب «۱۴ قصه ۱۴ معصوم» را ویژه کودکان و نوجوانان در میان نمازگزاران و علاقه‌مندان می‌پردازد. 

پیرو حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از «پویش مردمی جلوگیری از برداشت غیرقانونی اموال ملت ایران در آمریکا»، فرهنگسرای فردوس درصدد اجرای طرح دعوت از عموم شهروندان برای مشارکت در این پویش است. «طرح نذر فرهنگی کتاب» با هدف خرید و اهدای کتاب به زندان‌های استان تهران از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ برگزار می‌شود. 

بخش کودک که شامل آموزش و سرگرمی است نیز به همت مرکز آموزش‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های ویژه‌ای را برای روزه‌اولی‌ها تدارکت دیده است. بازگویی خاطرات نماز و روزه از زبان کودکان، توزیع بسته‌های اصول تربیت دینی کودکان نیز توسط این غرفه انجام می‌شود. 

 

مسابقه عکس «نشاط بندگی» 

مسابقه عکاسی «نشاط بندگی» با موضوع ثبت لحظات باشکوه و ناب آیین مذهبی نماز عید فطر از سوی فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود. 

این مسابقه عکاسی با موضوعات نماز عید فطر، حضور خانوادگی و روزه اولی‌ها، لحظه‌های ناب نماز عید فطر، میزبانان نماز عید فطر و اجتماع مراسم عید فطر برگزار می‌شود.  

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند تا پایان تیرماه آثار خود را به نشانی اینترنتی  farhangsaragolestan8@gmail.com  ارسال کنند.

جوایز نفر اول تا سوم به تربیت یک میلیون تومان، هفتصد هزار تومان و پونصد هزار تومان است. و هیأت داوران این مسابقه را رسول اولیازاده، افشین بختیار و امیرعلی جوادیان تشکیل داده‌اند. 

 

پویش مردمی «یک اتفاق خوب» 

پویش مردمی «یک اتفاق خوب» از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت عید سعید فطر و به همت فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برای ثبت لحظه‌های خوب عید فطر راه اندازی شده است. 

شهروندان می‌توانند برای شرکت در این پویش از لحظه‌های خوب عید فطر و کاروان شادی که توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بعد از اقامه نماز عید سعید فطر در سطح شهر به راه می‌افتد، عکس بگیرند و با هشتگ، #یک_اتفاق_خوب در اینستاگرام خود منتشر کنند و از طریق ایمیل resanehpoyesh95@gmail.com ، صفحه اینستاگرام عکس‌های خود را تا شنبه ۱۹ تیرماه به دبیرخانه پویش ارسال کنند. در پایان از میان تمام شرکت‌کنندگان در این پویش به ۱۰ نفر به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا می‌شود. 

کاروان «نشاط و بندگی» به همت فرهنگسرای خاوران

از ساعت ۵ صبح روز عید فطر مجموعه برنامه‌های آیینی و مذهبی و با هدف نشاط و فرح بخشی در ضلع شمالی مصلی امام خمینی و جنب ورودی مترو شروع به فعالیت می‌کند. این برنامه‌ها شامل جمع‌خوانی قرآن، اجرای چاووشی‌خوانی، سرودهای مذهبی و در ادامه پخش نماز و خطبه‌های عید فطر است.

بعد از اجرای نماز و خطبه‌های عید فطر تلاوت مجلسی قرآن، نقالی و گروه تواشیح برنامه اجرا می‌کنند و بعد از آن گروه نشاط و بندگی از در شمال به سمت در شرقی مصلا (خیابان قنبرزاده) حرکت می‌کنند و به صورت سیار و در مسیر سرودهای دینی و مذهبی اجرا می‌کنند. 

این گروه پس از رسیدن به در شرقی مصلا توقف می‌کنند و برنامه‌هایی همچون سرود دانش‌آموزی، روایتگری از شهدای مدافع حرم و گروه تواشیح را اجرا می‌کنند. 

پس از اجرای این برنامه دوباره گروه نشاط و بندگی به سمت متروی شهید بهشتی حرکت می‌کند. پس از رسیدن به در ورودی مترو شهید بهشتی خواننده‌های مطرحی همچون محمدعلی گلریز یکی از آهنگ‌های خود را برای مخاطبان می‌خوانند و همچنین گروه کودک برنامه اجرا می‌کند. 

این گروه دوباره به سمت میدان هفت تیر حرکت می‌کند و در مسیر به صورت سیار به اجرای موسیقی دف و نی و آواز و دهل می‌پردازد. 

کاروان « نشاط و بندگی» با رسیدن به میدان هفت تیر به اجرای برنامه‌های خود پایان می‌دهند. 

 

برپایی ایستگاه فرهنگی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی

در روز عید سعید فطر مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۰ برنامه‌های متنوعی را برای حاضران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تدارک دیده است. 

در بخشی از این ایستگاه فرهنگی هنرمندان نقاش و خوشنویس با مضمون روز عید سعید فطر به اجرای کار می‌پردازند و همچنین بخشی دیگر نیز غرفه طب سنتی و تغذیه سالم است.  

حضور گروه‌های تواشیح و قرآن‌خوانی نیز از بخش‌های دیگر این ویژه‌برنامه است که چندین اجرای مختلف برای حاضران خواهند داشت. از بخش‌های دیگر این ویژه‌برنامه که از ۵ صبح آغاز می‌شود و تا ۱۱ صبح ادامه خواهد داشت، این ایستگاه فرهنگی که در ضلع جنوب غربی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برپاست، هدایای متنوعی برای کودکان تدارک دیده شده و هزاران دعای قنوت نماز عید فطر، کارت تبریک عید فطر و شاخه‌های گل بین حاضران توزیع می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز