پنجمین دوره جشنواره تئاتر سه نقطه برگزار می‌شود

۱۳۹۵/۰۴/۱۶ - ۱۷:۰۱:۴۴
کد خبر: ۴۲۷۷۸۷
پنجمین دوره جشنواره تئاتر سه نقطه برگزار می‌شود
نجفی گفت: تماشاخانه سه نقطه در حوزه آموزش و اجرای نمایش توانسته جای خود را در میان تماشاخانه های خصوصی باز کند.

به گزارش خبرگزاری برنا،محمد حسن نجفی، مسئول تماشاخانه سه نقطه در خصوص  پنجمین جشنواره مدرسه سه نقطه بیان کرد: اولین دوره جشنواره سال 90 برگزار شد که تا سال 93 فراخوان هارا به صورت داخلی منتشر کردیم تا از بین گروه هایی که در خود تماشاخانه سه نقطه آموزش می دیدند شرکت کنند ، اما از سال 94 شروع به فراخوان های عمومی کردیم و از شهرهای دیگر هم در این جشنواره شرکت دادیم.

وی با بیان اینکه آموزش در این جشنواره برای تماشاخانه سه نقطه از اهمیت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: امسال با برنامه ریزی دقیق‌تری از اول سال فراخوان جشنواره را پیش برده ایم که یکی از شرایط برای شرکت را گرفتن توصیه نامه برای گروه ها از سوی اساتید خود اعلام کرده ایم تا افرادی شرکت کنند که آموزش لازم را در این خصوص دیده باشند.

مسئول تماشاخانه سه نقطه درباره آثار شرکت کننده در پنجمین جشنواره سه نقطه اظهار داشت: به تمام دانشگاه هایی که در حوزه نمایش و آموزشگاه هایی که با رتبه بالا در این عرصه فعالیت دارند، فراخوان داده بودیم که 250 اثر به دبیرخانه را پیدا کردند و این رویداد اتفاق خوبی قلمداد می شود.

نجفی با بیان اینکه شرکت در این جشنواره رایگان است، مطرح کرد: نخواسته‌ایم تا فکر به هزینه‌های مالی انگیزه‌های گروه‌ها را پایین بیاورد. تمام آثار گروه هایی که در این جشنواره شرکت کرده اند و پذیرفته شده اند و یا مشروط  از مشاوره داورهای بازبینی به صورت رایگان بهره برده اند و از تمام اساتید معرفشان خواسته ایم تا آنها را بیشتر در این راه حمایت کنند و آموزش های بیشتری ببینند. از طرفی اگر استاد یا معلم فرصت این کار را نداشت ما همچین شخصی را برای گروه قرار می دهیم تا بهره کافی را از آموزش‌ها ببرند.

وی در خصوص انتخاب هیات داوران گفت: همانطور که در بخش بازبینی از جوانان تحصیل کرده این رشته انتخاب کرده ایم برای انتخاب داوران هم سه اصل حائز اهمیت بود، داشتن موفقیت مستمر در این عرصه و همچنین  تجربه در  خصوص آموزش این عرصه و بودن از جنس خود تئاتر تا انتخاب خوب و درستی از آثار شرکت کننده انجام بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز