گالری گردی در پایتخت

نمایش آثاری از بانگیز و تجلیل از پیشکسوتان تجسمی

۱۳۹۵/۰۴/۱۷ - ۱۲:۴۲:۴۸
کد خبر: ۴۲۷۸۸۲
نمایش آثاری از بانگیز و تجلیل از پیشکسوتان تجسمی
این هفته نمایشگاهی از آثار رضا بانگیز و آثاری در تجلیل از هنرمندان پیشکسوت در گالری های تهران و ۳ نمایشگاه متفاوت در فرهنگسرای ارسباران برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، در حالیکه این روزها فضای سینمایی و تجسمی کشور در فقدان عباس کیارستمی در تدارک برگزاری برنامه های یادبود این هنرمند است جمعه این هفته ۱۸ تیرماه گالری های کشور به استقبال برپایی چند نمایشگاه تازه می‌روند.

۳ نمایشگاه در فرهنگسرای ارسباران

نمایشگاه «نقاشی‌خط و خوشنویسی» با آثار بهزاد نوعی فوق ممتاز خوشنویسی ۱۹ تا ۲۳ تیرماه در فرهنگسرای ارسباران گشایش می یابد.در این نمایشگاه ۲۰ اثر «خوشنویسی و نقاشی خط» در ابعاد مختلف در گالری شماره یک ارسباران برای بازدیدعموم به نمایش درمی آید. گالری شماره دو این فرهنگسرا نیز در همین ایام شاهد برپایی نمایشگاه عکس «رقص طبیعت» با ۲۰ فریم عکس به همراه اشعار معنایی از «چیا محمدی» دانش آموخته کارگردانی تئاتر است. سومین نمایشگاه تیرماه این مرکز با ۲۰ اثر نقاشی از عاطفه حسینی، زهراصفارزادگان، زیبا ویشته و لولیتا برات پور ۲۱تا ۳۱ تیر در گالری شماره سه برگزار می شود.

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه ها می توانند از ساعت ۱۰ تا ۲۰ به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

نمایشگاه «تجلیلی بر پیشکسوتان تجسمی» در گالری مینا

نمایشگاه  «تجلیلی بر پیشکسوتان تجسمی» از ۱۸ تا ۲۳ تیرماه در گالری مینا به نشانی پاسداران، گلستان دوم (فلاح‌زاده)، پلاک ۱۲۰ برگزار خواهد شد.

به گفته پژمان نوروزی کیوریتور این نمایشگاه در این نمایشگاه آثار ۲۴ نفر از هنرمندان پیشکسوت تجسمی گزینش شدند تا هنرمندان دیگری در تجلیل از آنها پرتره هایی از آنها بی آفرینند.

آیدین آغداشلو، معصومه مظفری، هانیبال الخالص، محمد بهرامی، محمود زنده رودی، قاسم حاجی‌زاده، معصومه سیحون، حبیب محمدی، علی آذرگین، رعنا فرنود، شهلا حسینی، لیلی گلستانه، ایران درودی، فرح اصولی، گیزلاوارگا سینایی، روئین پاکباز، فریده لاشایی، پرویز حبیب‌پور، شهلا حبیبی، بهمن دادخواه، بهمن و اردشیر محصص، منصوره حسینی، فروغ فرخزاد، ایران دخت محصص هنرمندانی هستند که برای این پروژه انتخاب شدند.

در این نمایشگاه آثاری از آرزو جباری، صفا بنائی، ادریس ساکتی، ندا اعظمی، مهسا ذاکری، طاهره آقا امینی، ترمه موسوی، مریم علیزاده فرد، نادیا نیک‏‌پور، مصیب زارع، نگین ناصرانی، عالمه محمدزاده، آرزو سرورپور، کتایون وطنی، فاطمه حیدری، المیرا سنقرآبادی، شهرزاد شیرزاد و ایلونت عیسایی به نمایش گذاشته خواهد شد.

نمایشگاه «ورودی » در گالری اعتماد یک

نمایشگاه آثار مجسمه عادله فرزیندر و صفا حسینی با عنوان «ورودی» را از ۱۸ تا ۲۹ تیر ماه در گالری اعتماد یک به نشانی نیاوران، میدان یاسر، خیابان یاسر، خیابان موسوی، خیابان بوکان، دوراهی سمت راست،پلاک ۴ برگزار می شود.

در توضیح این نمایشگاه به نقل از ژرژ باتای، نویسنده سورئالیست آمده است: هنر از زخمی درمان ناپذیر زاده می شود.

و به نقل از صفا حسینی آمده است:آیا با شکستن یا قطعه قطعه کردن ابژه هنری،می توان ورود هویتی جدید را دوباره سازی کرد؟

 عادله فرزیندر نیز نوشته است: کوبه ها/ آویخته چون حلقه ای میان زمین و زمان/ به مسیری می نگرم که آغازش در گذشته بود ،حال اش چون رود می رقصد و روان می شود در آینده.

در این مجموعه تلاش کرده ام تا با در آویختن نقش مایه های معماری و نگارگری ایرانی، در کوب هایی با شمایل جدید بسازم. به کارگیری فضا و وارد کردن عناصر زمان و نحوه چیدمان و تعداد کوبه ها؛روایت و خوانش هایست نو از مفاهیمی چون عشق،زن و تنهایی

آثار رضا بانگیز در گالری ایرانشهر

نمایشگاه آثار نقاشی، مجسه و چاپ دستی های رضا بانگیز جمعه ۱۸ تیرماه در گالری ایرانشهر برپا می شود. این نمایشگاه تا ۲۹ تیرماه به نشانی کریم خان زند، خیابان آبان جنوبی (عضدی) خیابان سپند، شماره ۶۹ میزبان علاقمندان است.

رضا بانگیز متولد سال ۱۳۱۶ تهران است. او فارغ التحصیل از دانشکده هنرهای زیبا و دارای مدرک درجه ۱ هنری معادل دکترا است.این هنرمند نقاش با تشکیل نمایشگاه در داخل وخارج از کشور وهمچنین شرکت در نمایشگاه گروهی در داخل وخارج از کشور زمینه فعالیت خود را فراهم آورده است. اخذ بورس مطالعات هنری انگلیس، بورس مطالعات هنری پاریس، بورس مطالعات هنری اروپا در کارنامه فعالیت بانگیز دیده می شوند. شرکت در تمام نمایشگاه های دوسالانه نقاشی از دیگر فعالیت های وی به حساب می آیند.همچنین داشتن جوایز وتقدیر نامه ها وبیش از سی سال آموزش هنر زمینه های گوناگون فعالیت وی را نشان می دهند. رضا بانگیز به عنوان مدرس هنر، طراحی و نقاشی در دانشکده هنر و معماری و دیگر دانشگاه های کشور همچون دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه الزهرا سابقه تدریس دارد.

«خانه پوشیدنی» در گالری پلتفروم ۸

 از روز جمعه ۱۸ تیرماه اولین بخش از نمایشگاه های «زندگانی خانگی» در گالری پلتفروم ۲۸ با عنوان «خانه پوشیدنی» بر اساس آثار دانشجویان طراحی رویال کالج آو آرت لندن برگزار می‌شود. این نمایشگاه تا اول مرداد ماه به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، بعد از تقاطع سمیه، کوچه بور بور، خیابان خاقانی، نبش بن بست روشن منش میزبان علاقمندان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز