پیام شبکه ارتقای سینمای آسیا و پاسیفیک برای درگذشت کیارستمی

۱۳۹۵/۰۴/۱۸ - ۱۰:۲۳:۲۴
کد خبر: ۴۲۷۹۸۳
پیام شبکه ارتقای سینمای آسیا و پاسیفیک برای درگذشت کیارستمی
«نتپک» شبکه ارتقای سینمای آسیا و پاسیفیک در پیامی درگذشت عباس کیارستمی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا، در این پیام آمده است: «نتپک» شبکه ارتقای سینمای آسیا و پاسیفیک فقدان عباس کیارستمی یکی از متفکران بزرگ سینمای آسیا را به جامعه سینمایی ایران تسلیت می گوید. این اندوه بزرگ، فراتر از مرزهای ایران، خالصانه در کل جهان فراگیر شده و رو به تزاید است و ما به عنوان هیات مدیره و اعضای نتپک، همدردی خود را در سوگ از دست دادن این مرد بزرگ ابراز می داریم.

هوش و خرد او همانگونه که همگان می دانند، بسیار فراتر از سینما بود. در خصوص سینمای کیارستمی بسیار نوشته اند و نیازی نیست که چیزی بیش تر بگوییم اما چه کسی می تواند هنر عکاسی او را ستایش نکند و یا به شعرهای هایکو او عشق نورزد.

بسیاری از ما در نتپک او را می شناختیم. به معنی واقعی کلمه، برازنده. به غایت وزین و خوددار و  بخشنده. او همواره با پژوهشگران و برنامه ریزان جشنواره های خارجی همراهی می کرد و مهم تر آنکه، همگان به نقش بی بدیلش در حمایت از سینماگران جوان و مستقل در ایران و سراسر جهان شهادت می دهند. چه بیشمار فیلم هایی دیده ایم که نام او را در تیتراژ خود داشته و نشان از سخاوت کیارستمی در سهیم شدن افکار و طرح ها و قصه هایش با دیگران دارد.

تحسین و تقدیر در گذر عمر دست یافتنی است اما فقدان فردی مانند عباس کیارستمی، ضایعه ای بزرگ برای سینمای ایران و جهان است. قلب ما با شماست و او همواره به یاد خواهد ماند و همواره دلتنگش خواهیم بود.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز