ایوبی: بر روی تاریخ کلاردشت خانه می‌سازند

۱۳۹۵/۰۴/۱۸ - ۱۱:۳۳:۲۲
کد خبر: ۴۲۸۰۰۲
ایوبی: بر روی تاریخ کلاردشت خانه می‌سازند
رئیس سازمان سینمایی کشور با تاکید بر لزوم ایجاد مجتمع فرهنگی و مجتمع سینمایی در کلاردشت، گفت: امروز بر روی تاریخ کلاردشت خانه می‌سازند در حالی که باید این امر مدیریت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت الله ایوبی که 17 تیر ماه در همایش فرهنگ و تمدن کلاردشت با محوریت رونمایی از جام زرین کلاردشت سخن می‌گفت با بیان اینکه این جام قدمتی بیش از سه هزار سال دارد، اظهار کرد: یکی از افتخارات بزرگ کلاردشت وجود سابقه تاریخی زیاد این منطقه است و مردم این دیار دارای تاریخ و تمدنی هستند که این تاریخ و تمدن قابل خرید و فروش نیست.

وی افزود: اگر امروز هوش، هنر و استعداد در خدمت فرهنگ این سرزمین نباشد و به هنر و صنایع اصیل نپردازد، نسلی تربیت می‌شود که از نظر هنر عقیم می‌ماند.

ایوبی با اشاره به اینکه امروز یکی از روزهای بسیار مهم برای کلاردشت است، تصریح کرد: در این سرزمین بزرگانی هستند که در عرصه سینما، خط، نقاشی و .... تبحر زیاد دارند که باید قدر دانسته شوند.

ایوبی خاطرنشان کرد: در سراسر جهان و کشور، کلارشت را می‌شناسند اما فرهنگ چند هزار ساله آن را نمی‌شناسند و باید در این زمینه بیشتر کار شود و از ظرفیت‌های کلاردشت برای معرفی آن به کشور استفاده بهتر کرد.

وی متذکر شد: بسیاری از کشورها با پول تاریخ را می‌خرند همانند همان کاری که در دوبی انجام می‌دهند.

رئیس سازمان سینمایی کشور با ابراز نگرانی از وضعیت فراموش شدن تاریخ و تمدن در برخی نقاط،گفت: مردم برروی تاریخ کلاردشت که این همه دارای اهمیت است خانه و بنا می‌سازند که باید در این مورد مدیریت شود.

ایوبی متذکر شد:  امروز روز قدرشناسی از تاریخ و تمدنی است که جهانی است و کلاردشت سهامدار این فرهنگ و تمدن است.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد مجتمع فرهنگی و مجتمع سینمایی در کلاردشت، گفت: تاسیس نگارخانه برای نمایش آثار بزرگان نگارگری کلارشت از ضروریات است که باید جدی گرفته شود.

ایوبی در پایان با تاکید بر اهمیت فرهنگ و هنر ایرانی گفت: اگر نسل امروز به خط ایرانی عادت نداشته باشد، به طور قطع و یقین نسلی پرورش می‌یابد که به تولید در کشور اهمیت نمی‌دهد و به دنبال آن نمی‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز