دو خبر از تئاتر:

«مرز» به آلمان رفت/ «خروس می خواند» بازیگرانش را شناخت

۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۱۰:۵۸:۳۳
کد خبر: ۴۲۹۵۴۴
«مرز» به آلمان رفت/ «خروس می خواند» بازیگرانش را شناخت
اجرای نمایش «مرز» در شهر وورزبورگ آلمان و تکمیل شدن بازیگران نمایش «خروس می خواند» دو خبر از حوزه تئاتر هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا، نمایش «مرز» به کارگردانی جعفر مهیاری و بریتا شرام در ماه جولای (تیرماه ) در سالن نیونرپلتز شهر وورزبورگ آلمان روی صحنه می رود.

نمایش «مرز» اثر مشترک گروه تئاتر زندگی و کمپانی نیونرپلتز که دور اول اجرای خود را در اردیبهشت و خردادماه سال جاری در فرهنگسرای اندیشه پشت سر گذاشت دور دوم اجراهای خود را از تاریخ ۱۴ تا ۲۴ ماه جولای مصادف با ۲۴ تیر تا ۳ مردادماه در سالن اختصاصی کمپانی نیونرپلتز در شهر وورزبورگ آلمان از سر خواهد گرفت.

«مرز» نمایشی بی‌کلام و متکی بر حرکت است که روایت‌گر درگیری دو گروه است که بر سر مرز زمین‌های خود در ستیز هستند اما طی اتفاقاتی سرانجام میان‌شان صلح و دوستی برقرار می‌شود. در این نمایش به نوعی ماهیت و ضرورت وجود مرزها از اساس به چالش کشیده می‌شود و با ترکیب نور، موسیقی، لباس، دکور و بازی بدنی بازیگران و با رویکردهای پرفورمنس آرت به صحنه خواهد رفت.

جعفر مهیاری به عنوان نویسنده و سعید ابک، برند استولبرگ، آناهیتا صفی خانی، کریستینا فورستر بازیگران نمایش «مرز» را تشکیل می دهند. همچنین معصومه آرواز و مینا آریایی دستیاران کارگردان هستند.

گروه بازیگران و عوامل نمایش «خروس می خواند» تکمیل شد

نمایش «خروس می خواند» نوشته و کارگردانی شهرام کرمی که برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر آماده می شود بازیگران و عوامل خود را شناخت.

در این نمایش بازیگرانی همچون رویا افشار، مه لقا باقری، سیروس همتی، سروش طاهری، فرامرز قلیچ خانی و یعقوب صباحی به ایفای نقش می پردازند.

«خروس می خواند» قرار است با طراحی صحنه منوچهر شجاع و طراحی لباس پریندخت عابدین نژاد در تابستان جاری روی صحنه برود.

آهنگسازی این نمایش را سیاوش لطفی بر عهده دارد و طراحی پوستر آن را نیز مازیار تهرانی انجام می دهد. در این پروژه نمایشی رضا موسوی به عنوان عکاس گروه را همراهی می کند.

این نمایش با تهیه کنندگی سید احمدسیدی مطلق و به عنوان تازه ترین نمایش گروه تئاتر شایا در مرداد ماه  امسال اجرای خود را آغاز کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز