«خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» فراتر از یک درام استاندارد است

۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۱۲:۲۰:۳۳
کد خبر: ۴۲۹۶۱۹
«خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» فراتر از یک درام استاندارد است
دبورا یانگ در نقدی که بر آخرین ساخته حمیدرضا قربانی پور می نویسد این اثر را فراتر از یک درام استاندارد توصیف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از هالیوود ریپورتر، دبورا یانگ در نقدی که بر آخرین ساخته حمیدرضا قربانی پور می نویسد آن را فراتر از یک درام استاندارد توصیف می کند که آغازی بسیار ساده دارد اما به تدریج به پیچیدگی اخلاقی و روانشناسانه می رسد.

در مرور و نقد این منتقد آمده است: دعوای ۲ برادر بر سر پول (محسن با بازی علی مصفا و مرتضی با بازی آرش مجیدی) در نهایت به کشته شدن مرتضی می انجامد و پیامدهای آن همبستگی خانواده را از بین می‌برد و تراژدی را رقم می زند.

یانگ می نویسد: محسن فرار می‌کند و زنان خانواده مجبورند به تنهایی با پیامدهای حادثه روبه‌رو شوند؛ در نهایت شگفتی اشکی در کار نیست. آنها تاجرانی عملگرا هستند که اول باید به فکر منافع خود و روبرویی با قوانین باشند که در ایران سیستم بسیار پیچیده ای دارد.

او با ستایش بازی مهناز افشار، سهیلا رضوی و سارا بهرامی از بازی آنها به عنوان یکی از نقاط قوت فیلم یاد می کند.

فروغ (همسر مرتضی با بازی مهناز افشار)، حمیده (همسر محسن با بازی سارا بهرامی) و مامان شکو (مادر محسن و مرتضی با بازی سهیلا رضوی) در بن بستی اخلاقی قرار می گیرند و مجبورند برای سرنوشت محسن تصمیم بگیرند.

یانگ ضمن تقدیر از بازی تمام بازیگران و البته فیلمبرداری عصبی و پرسرعت و پر تنش که به داستان فیلم کمک کرده است، از نقش منفعل علی مصفا انتقاد می کند.

نظر شما