اولین مستند ۴K استان با نام "ارومیه شهر بین الملل" بزودی اکران میشود

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۹۷۹۰
اولین مستند ۴K استان با نام ارومیه شهر بین الملل بزودی اکران میشود
با پایان فیلمبرداری سه ماهه ، کار تدوین مستند "اورمیه شهر بین الملل" آغاز شده و بزودی شاهد اکران این فیلم خواهیم بود. این مستند که کار مشترک امید شکریازی و فرهاد کنعانی است، توسط شهرداری اورمیه حمایت مالی شده و از ایده ها و همفکری شخص محمد حضرتپور شهردار اورمیه نیز استفاده گردیده است. نگاهی نو به فرهنگ ،جاذبه ها و زیبایی های شهر و به تصویر کشیدن اتحاد و تعامل اقوام و مذاهب مختلف در اورمیه با خروجی 4k از ویژگی های منحصربه فرد این مستند می باشد

به گزارش برنا آذربایجان غربی، سال هاست هنرمندان آذربایجان غربی برای معرفی ارومیه فیلم های مستند زیبایی را می سازند اما همیشه یک جای کار لنگیده است؛ یا سوژه تک‌محور بوده و یا آن گونه که باید در رسانه هابازخورد نداشته است تا ارومیه را به همه مردم ایران بشناساند.

این فیلم‌ها نیز اغلب به دلیل نبود سخت افزارهای به روز قابل پخش در شبکه های بین المللی نبوده است. با همه این اوصاف کار فیلم برداری مستندی با عنوان «ارومیه شهر بین الملل» با همکاری «امید شکریازی» و «فرهاد کنعانی» به پایان رسیده، تا حرکتی جدید در مستندسازی آذربایجان غربی شکل گیرد. با شکریازی گفت‌و‌گویی داشتیم.

 لزوم معرفی ارومیه به مردم دنیا

این مستندساز با بیان این که ایده کار از سال گذشته در ذهنمان شکل گرفت، گفت: تاکنون برای ساخت مستندها در آذربایجان غربی از تکنولوژیِ های مربوط به نسل های گذشته استفاده شده و باید از این مرحله گذر می کردیم. علاوه بر این بیشتر مستندها فقط درباره تاریخ و طبیعت ارومیه کار شده اند، لذا ما نیاز به یک کار جدید داشتیم.  شکریازی افزود: ارومیه شهری است که تاکنون غیر از مردم ارومیه دیگران آن را کمتر شناخته‌اند. ما در چند زمینه مانند جذب گردشگر یا جذب سرمایه گذار شکست خورده ایم که فکر می کنم معرفی نادرست و دور از خلاقیت ارومیه یکی از دلایل این امر بوده است.

به گفته وی، با دلایل فوق طرحی را آماده کردیم که شهرداری هم از این موضوع استقبال کرد و کار را آغاز کردیم تا بتوانیم ویژگی های ممتاز شهری ارومیه را به مردم ایران و حتی کشورهای خارجی معرفی کنیم.

فرهنگ؛ سوژه اصلی مستند

کارگردان مستند «ارومیه شهر بین الملل» با بیان اهمیت ساخت مستند با تکنولوژی روز، اظهار کرد: این مستند با فرمت ۴k ضبط شده است و با وجود سختی های کار و هزینه ها از ۲ هلی‌کم نیز استفاده شده تا کیفیت کار در شأن این شهر باشد. البته مهم تر از همه اینها بحث فرهنگی است که در این مستند سعی شده به آن پرداخته شود.

شکریازی افزود: در مستند «ارومیه شهر بین‌الملل» سعی کردیم که فرهنگ پررنگ باشد و این نیز یکی از وجه تمایزهای این مستند با نمونه‌های قبلی است.  تلاش کردیم تا زبان و لباس‌های سنتی و جذابیت های آنها به خوبی نشان داده شود. حتی یک گروه هنری رقص محلی ترکی و کردی اجرایی تلفیقی را برای مستند با هم انجام داده اند تا نشانی از اتحاد اقوام در استان باشد. البته برخی ها سعی کردند ما را از این اقدام منصرف کنند اما بعدها واکنش های بسیار مثبتی را دریافت کردیم.

وی با اعلام این که مستند ارومیه شهر بین الملل به ۵ زبان زنده دنیا ترجمه خواهد شد، اظهار کرد: این مستند برای پخش در رسانه ملی، شبکه های مجازی و حتی شبکه های بین المللی در حال آماده شدن است و به زبان های انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی، عربی و ترکی استانبولی ترجمه شده و در صورت استقبال به چند زبان دیگر هم ترجمه خواهد شد.

این کارگردان اظهار کرد: مستند ارومیه شهر بین الملل، با جدیدترین تکنولوژی دنیا به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه و با تلاش های شبانه روزی ساخته شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز