مسابقه‌ای برای محک زدن گویندگی

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۱۲:۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۳۰۸۲۳
مسابقه‌ای برای محک زدن گویندگی
تهیه‌کننده مسابقه رادیویی «یک، دو، صدا» این مسابقه را فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به گویندگی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، رضا افتخاری - مدیر گروه ورزش و تفریحات رادیو ایران - دربار جوایز منتخب مسابقه «یک دو صدا»، گفت: این مسابقه همانند همه مسابقه‌های رادیویی فقط یک مسابقه است و برنده آن از جوایزی که در نظر گرفته شده، بهرمند می‌شود.

او با بیان اینکه فرد منتخب در این مسابقه گویندگی، جذب رادیو نیز نمی‌شود، در این باره اظهار کرد: برگزاری هر مسابقه‌ای الزاماً منتهی به جذب رادیویی نمی‌شود و این سوء تفاهم پیش آمده به دلیل شبیه بودن موضوع مسابقه به حیطه کاری در رادیو است. جوایز مسابقه «یک دو صدا» کاملاً مشخص هستند؛ این مسابقه در سه فصل برگزار می‌شود که نفرات اول و دوم هر فصل به مسابقه نهایی راه پیدا می‌کنند. این مسابقه اواخر امسال برگزار می‌شود تا برنده «یک، دو، صدا » در سال 95 معرفی شود.

افتخاری با بیان اینکه افراد زیادی هستند که در حوزه گویندگی علاقه دارند خود را محک بزنند، این مسابقه را فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به گویندگی برشمرد و درباره هدف راه‌اندازی این رقابت رادیویی یادآور شد: از اصلی‌ترین ماموریت‌های شبکه رادیویی ایران تعامل با مخاطب است. به همین منظور برای افزایش تعامل با مخاطبین، انتخاب فرد برگزیده هر هفته علاوه بر رای هیئت داوران با مشارکت و رای مخاطبین هم صورت می‌گیرد.

مدیر گروه ورزش و تفریحات رادیو ایران ادامه داد: برای شرکت‌کنندگان  در این مسابقه رادیویی هشت چالش متفاوت در نظر گرفته شده است که این باعث درک بهتر مخاطب از رسانه می‌شود. همچنین توضیحات داوران باعث شناخت فضای رادیو برای شنوندگان و در نهایت ارتباط خوبی بین مخاطب و برنامه‌ساز ایجاد می‌شود.

افتخاری همچنین درمورد شرایط تست اولیه حضور در مسابقه رادیویی «یک دو صدا» اعلام کرد که «برای سهولت کار مخاطبان، به زودی امکان ارسال صدای ضبط شده علاقه‌مندان از طریق سایت فراهم می‌شود. شرکت‌کنندگان در این مسابقه باید تا اندازه‌ای از سواد رسانه‌ای و کیفیت صدا بهرمند باشند. آزمون اولیه این مسابقه با داوری استاد امیر نوری و مریم نشیبی گرفته می‌شود و منتخبین این آزمون به مسابقه اصلی راه پیدا می‌کنند.»

او همچنین درباره تیتراژ اصلی این مسابقه رادیویی بیان کرد: این تیتراژ  که شنبه (26 تیر ماه) پخش آن آغاز می‌شود، با صدای حسن خانعلی، آهنگسازی مجتبی مصری، میکس و مسترینگ علی رهسپار ، ترانه سرایی یدالله گودرزی و با مدیریت تولید امید رمضانی تولید شده است.

مسابقه «یک، دو، صدا» به تهیه‌کنندگی مهدی ساعی، گویندگی نسیم رفیعی، گزارشگری مهران حبیبی و نویسندگی مریم توفیق‌یاز  از 19 تیر ماه، ساعت 11:45 از آنتن رادیو ایران پخش می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این مسابقه رادیویی از طریق شماره پیامک اختصاصی برنامه 300009090 حضور خود را اعلام کنند یا از طریق ارتباط با کانال تلگرامی برنامه به نشانی radio iran_12seda از اخبار این مسابقه اطلاع یابند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز