«سفر به نهایت دور» نمایشی از صلح جهانی است

۱۳۹۵/۰۴/۲۴ - ۱۰:۵۲:۱۵
کد خبر: ۴۳۱۲۹۴
«سفر به نهایت دور» نمایشی از صلح جهانی است
مجید آقاکریمی؛ بازیگر نمایش «سفر به نهایت دور» گفت: این اثر، نمایشی سوررئال یا فرا واقعی است که نگاه به موضوعی جهانی دارد و در واقع همان صلح و دوری از خشونت و جنگ را مطرح می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، مجید آقاکریمی بازیگر تئاتر درباره‌ی حضورش در نمایش «سفر به نهایت دور» به نویسندگی و کارگردانی محمد میر‌علی‌اکبری، گفت: «سفر به نهایت دور» نمایشی سوررئال یا فرا واقعی است که نگاه به موضوعی جهانی دارد و در واقع همان صلح و دوری از خشونت و جنگ است که البته آرزوی هر جامعه‌ای است. در این نمایش، نویسنده کوشیده تا تصویری سوررئال و در عین حال حقیقی از تفکر جنگ و جنگ‌طلبی ارائه کند.

وی افزود: من در این نمایش نقش فردی را ایفا می‌کنم که شهروندی معمولی است اما به موجب یک اتفاق ساده و آشنایی با فردی خبیث به یک هیولا تبدیل می‌شود. در حقیقت کاراکتر من در نمایش «سفر به نهایت دور» چگونگی تبدیل شدن نیروی خیر به شر و عبور از مرز انسانیت را نشان می‌دهد.

این بازیگر تئاتر، تعامل کارگردان با گروه نمایش را در «سفر به نهایت دور» ستودنی توصیف کرد و اظهار داشت: محمد میر‌علی‌اکبری کارگردانی است که ذهن باز و مشورت‌پذیری دارد. او در این نمایش متکلم وحده نبود و با این‌که متن نمایش‌نامه از پیش نوشته و کاملا ساختار آن تعریف شده بود اما برای گروه بازیگران این امکان را فراهم آورد تا نظراتشان را پیرامون اثر، آزادانه مطرح کنند اما در نهایت و در رأس کار این کارگردان بود که حرف آخر را می‌زد.

وی گفت: وقتی در جریان شکل‌گیری یک نمایش، امکان تبادل نظر بین نویسنده، کارگردان و دیگر عوامل گروه وجود داشته باشد، اعتماد متقابلی بین تک تک اعضای گروه بوجود خواهد آمد و انرژی اجرا چند برابر می‌شود. در این نمایش نیز با این‌که زمان تمرین نمایش حدود شش ماه به طول انجامید اما به دلیل تعاملخوب کارگردان با گروه، این زمان به نسبت طولانی، به روند تولید و ضربآهنگ و ریتم کار لطمه نزد.

آقاکریمی در پایان خاطرنشان کرد: نمایش ما سوپراستار و چهره سینمایی ندارد. اگر موضوع و سبک اجرایی برای مخاطبی که به تماشایش می‌نشیند، جذاب باشد، در نهایت می‌توان به موفقیت «سفر به نهایت دور» در گیشه خوشبین بود. این نمایش پیچیدگی‌های فنی و اجرایی بسیاری دارد که فکر می‌کنم  تماشاگر از دیدنش شگفت‌زده شود.

نمایش «سفر به نهایت دور» به نویسندگی و کارگردانی محمد میرعلی‌اکبری و با حمایت حوزه هنری از 22 تیرماه در سالن چهارسو مجموعه‌ی تئاترشهر به صحنه می‌رود.

در این نمایش بازیگرانی مجید آقاکریمی، حمید خوش‌نویس، آرش فلاحت‌پیشه، مسیح کاظمی، محمدرضا مالکی، کامبیز مُنصف، مهدی نصرتی، بهناز نادری، لادن نازی و خسرو شهراز به ایفای نقش می‌پردازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز