در شبکه مستند روی آنتن می رود:

تمدن ایران از دیدگاه آندره مارلو در مستندی ساخته هوشنگ آزادی ور

۱۳۹۵/۰۴/۲۸ - ۱۳:۴۷:۳۰
کد خبر: ۴۳۳۴۰۵
تمدن ایران از دیدگاه آندره مارلو در مستندی ساخته هوشنگ آزادی ور
شبکه مستند سیما در چهل و دومین قسمت از مجموعه «گنجینه» این هفته مستند «آندره مالرو و تمدن ایران در موزه لوور» ساخته هوشنگ آزادی ور را برای پخش در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، «آندره مالرو و تمدن ایران در موزه لوور» با سخنرانی مالرو در رابطه با فرهنگ و تمدّن ایران به عنوان گفتار متن و تصاویری از موزه های متعدد ایران با گنجینه غنی از آثار فرهنگ و تمدن و مناطق باستانی در جای جای ایران به ویژه اصفهان ساخته شده است.

به گفته آزادی ور تصاویر فیلم او از سخنرانی مارلو در موزه لوور پاریس، آخرین تصاویر ضبط شده از این نویسنده فرانسوی است، چرا که مارلو طی مدّت کوتاهی بعد از ایراد آن سخنرانی درگذشت.
 
آندره مالرو زاده ۱۹۰۱ و درگذشته ۱۹۷۶ نویسنده، منتقد هنری و سیاست‌مدار فرانسوی در ۱۹۳۰ به گروه باستان‌شناسانی پیوست که در ایران و افغانستان کار می‌کردند. وی در طول عمر ۷۵ ساله خود به کشورهای گوناگونی سفر کرد و جالب اینجاست که در این سفرها، بیش از همه شیفته تمدن کهن ایران و شهر زیبا و دیدنی اصفهان شد.
 
هوشنگ آزادی ور  متولد 1321 تهران در 1347 به استخدام تلویزیون ملی ایران درآمد و از دانشکده صداو سیما مدرک کارشناسی در رشته کارگردانی دریافت کرد. از سال 1361 در جوار مستندسازی به ترجمه متون تئاتری و سینمایی پرداخت و 10 جلد کتاب ترجمه و یک جلد کتاب درباره هنر سنتی ایران تألیف کرد. او همواره در کنار ساختن فیلم و ترجمه کتب، مقالاتی را در زمینه سینما و تئاتر در مجلات هنری منتشر کرده است .

«گنجینه» چهارشنبه 30 تیر ماه ساعت 21 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و بازپخش آن پنجشنبه 31 تیر ماه ساعت 15 خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز