معاون فرهنگی کانون مطرح کرد:

استقبال بچه‌های نیازمند از جشنواره رضوی

۱۳۹۵/۰۴/۲۸ - ۱۵:۳۸:۱۲
کد خبر: ۴۳۳۵۰۸
استقبال بچه‌های نیازمند از جشنواره رضوی
معاون فرهنگی کانون گفت: بچه‌های دارای نیازهای ویژه از چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، رضا قمرزاده، معاون فرهنگی کانون در نشست خبری چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا‌(ع) که به همت بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: حدود یک هزار و 532 مربی و کارشناس در این جشنواره توفیق خدمت دارند و امسال نیز، حدود 52 هزار و 236 کودک و نوجوان در 8 رشته جشنواره رضوی کانون، شرکت کرده‌اند.

وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با برپایی 8 مسابقه مختلف با موضوع‌های «نقاشی»، «خوش‌نویسی»، «داستان کوتاه»، «شعرخوانی و مشاعره»، «معرفی شخصیت»، «نشریه‌نگاری (کاغذی)»، «قصه‌گویی بین‌المللی» و «معرفی کتاب» (کتاب‌سازی)، مسوولیت کارگروه کودک و نوجوان این جشنواره را بر عهده دارد.

قمرزاده گفت: فطرت زیباترین دلیل مهربانانه خدا برای تمایز انسان‌ها از سایر موجودات است. اوج جلوه‌گری این فطرت در سن کودکی و نوجوانی است و کوتاه‌ترین راه برای احیای این فطرت اتصال آن به عشق اهل بیت (ع) است. معاون فرهنگی کانون تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) بهترین و کوتاه‌ترین راه و فرصت برای کانون پرورش است تا بتواند معارف رضوی و عشق اهل‌بیت (ع) را در دل کودکان زنده و ماندگار کند.

وی یادآور شد: کانون از سال 1389 با این جشنواره همکاری می‌کند و امسال هفتمین دوره را در 8 رشته موضوعی برگزار کرده است.

سیدجواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) نیز در این نشست گفت: جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در این دوره با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری بیش از 360 نهاد دولتی و غیردولتی در دهه کرامت برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، افزود: هرساله این جشنواره در سطح ملی و بین‌المللی برگزار شده است که برنامه‌های چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با مشارکت ۳۱ استان و ۷۷ کشور در ۲۴۰۰ نقطه از جهان برگزار می‌شود.

وی گفت: این دوره از جشنواره چهار ویژگی دارد. نخست توجه به برنامه‌های کتاب و کتاب‌خوانی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع و نیاز روز جامعه است. این دهه فرصت بسیار خوبی برای ترویج آموزه‌های اهل‌بیت (ع) است.

جعفری ادامه داد: دومین بخش مهم، کودک و نوجوان است، چراکه برنامه‌های تربیتی اگر از سنین کودکی آغاز شوند، نقش ماندگارتری دارند که این بخش به همت مراکز کانون پرورش فکری پررنگ‌تر از دوره‌های قبل برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: سومین ویژگی توجه به بخش مردمی جشنواره و چهارمین مورد هم توسعه در بخش بین‌الملل جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حمیدرضا سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و محمد الهیاری معاون توسعه کتاب‌خانه‌ها و کتاب‌خوانی نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور نیز دیگر سخنرانان این نشست خبری، بودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز