پوستر «گِشِر» برای هنر و تجربه رونمایی شد

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۰۸:۲۲:۴۳
کد خبر: ۴۳۳۶۸۵
پوستر «گِشِر» برای هنر و تجربه رونمایی شد
پوستر «گِشِر» نخستین فیلم بلند تحسین شده «وحید وکیلی‌فر» جهت اکران در گروه سینمای «هنر و تجربه» توسط «جمال رحمتی» گرافیست و کاریکاتوریست نامی کشور طراحی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، «گِشِر» Gesher اولین فیلم سینمایی و مستقل «وحید وکیلی‌فر» که در سال ۱۳۸۷ در عسلویه ساخته شده است از 14مرداد ماه امسال در گروه سینمای «هنر و تجربه» به روی پرده می‌رود. علی‌رغم حضورهای جهانی و موفق، «گِشِر» تاکنون در ایران با بی‌مهری نادیده گرفته شده است و حتی با وجود انتخاب فیلم برای جشنواره فجر در سال ۱۳۸۹ در آخرین لحظات با نظر شخصی یکی از مدیران ارشد وقت، از جشنواره کنار گذاشته شد.

اکنون پس از هشت سال و با وجود اصلاحیه‌های زیادی که شورای پروانه نمایش بر فیلم تحمیل کرده است کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم، تصمیم بر اعمال این اصلاحیه‌ها گرفتند تا پس از «تابور»، فیلم دیگری از «وکیلی‌فر» در کشور برای علاقه‌مندان به سینمای مستقل و تجربی به نمایش درآید.

«گِشِر»  در سال ۲۰۱۰ یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ایرانی در محافل بین‌المللی بود که توسط جشنواره‌ها و منتقدان معتبر جهانی مورد ستایش قرار گرفت و در فستیوال‌های متعددی از جمله؛ سن سباسیتن، سه قاره نانت، روتردام، بوسان، سیدنی، رم، تالین، نوو سینما و ... حضور داشته است و جایزه معتبر «هوبرت بال فاند» از جشنواره بین‌المللی فیلم «روتردام» هلند، جایزه ویژه داوران از جشنواره بین‌المللی فیلم «سن پطرزبورگ» روسیه و همچنین جایزه بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم «ابوظبی» در امارات را دریافت کرده است. «یونس» جدیدترین فیلم «وکیلی‌فر» نیز در نوبت اکران در گروه سینمای «هنر و تجربه» قرار دارد. 

عوامل «گِشِر» عبارتند از: کارگردان، نویسنده و تدوینگر: وحید وکیلی‌فر، فیلمبردار: محمدرضا جهان‌پناه، طراحی صدا و میکس: حسین مهدوی، طراحی صحنه و لباس: سعید اسدی، صدابردار: وحید حاجیلویی، طراح گریم: مهدی آشناور، دستیار کارگردان: مهدی برومندنیا، منشی صحنه: علی سرآهنگ، مدیر تولید: بهزاد سعیدی، مشاور رسانه‌ای: منصور جهانی، تهیه‌کننده: محمد رسول اف، بازیگران: حسین فرضی‌زاده، قباد رحمانی نسب و عبدالرسول دریاپیما.

نظر شما