پوستر بیست و سومین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان منتشر شد

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۱:۱۰:۱۵
کد خبر: ۴۳۳۸۸۲
پوستر بیست و سومین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان منتشر شد
پوستر بیست و سومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان با طراحی حمیدرضا زری هنرمند کردستانی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، پوستر بیست و سومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان که شهریورماه امسال در کردستان برگزار می شود توسط حمیدرضا زری طراح گرافیک طراحی شد.

زری که در این پوستر از خورشید و خوشنویسی و قلم ابتکاری استفاده کرده است درباره طراحی این پوستر گفت: خورشید در آیین میتراییسم، از دوران مادها و در کردستان همیشه به عنوان عامل گرمابخش و زندگی و زنده بودن مورد احترام بوده و در فرهنگ اسلامی نیز شمسه که همان خورشید است و شمسه های هشت پر در نقوش اسلامی بسیار استفاده می شود و تمام مفاهیمی را که خورشید بیان می کند، در بر می گیرد.

زری ادامه داد: نوشته این پوستر با خوشنویسی و قلم ابتکاری است که به نحوی نگاه سنتی و مدرن در خوشنویسی به عنوان یکی از شاخه های مهم هنرهای تجسمی در آن دیده می شود. همچنین با توجه به اینکه جشنواره هنرهای تجسمی جوانان است از رنگ های متنوع و شاداب استفاده شده است که با فضای جوانان و هنرهای تجسمی تناسب دارد.

بیست و سومین دوره­ جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان برای جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال در رشته های نقاشی، خوشنویسی (نستعلیق)، نگارگری (نگارگری، گل و مرغ، تذهیب)، طراحی، عکاسی، کاریکاتور (کارتون، چهره)، تصویرسازی، حجم و ارتباط تصویری (پوستر) شهریورماه امسال در سنندج برگزار می شود.

 هنرمندان جوان برای شرکت در این جشنواره می ­توانند تا ۱۸ مردادماه در سایت جشنواره به نشانی www.yafestival.ir ثبت­ نام کنند و در یکی از رشته ­ها حداکثر پنج اثر خود را از طریق سایت جشنواره ارسال کنند.

 بیست و سومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان از سوی دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و همراهی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها شهریورماه سال جاری در سنندج برگزار می­ شود

نظر شما