تازه‌های رادیو

رادیو قرآن مسابقه برگزار می‌کند/ نمایشی درباره حضرت معصومه

۱۳۹۵/۰۵/۱۳ - ۱۳:۵۷:۵۸
کد خبر: ۴۴۰۵۶۱
رادیو قرآن مسابقه برگزار می‌کند/ نمایشی درباره حضرت معصومه
برگزاری یک مسابقه و پخش زنده اختتامیه جشنواره جامعه القرآن از رادیو قرآن و نمایش رادیویی حضرت فاطمه معصومه (س) از رادیو نمایش تازه های خبر رادیویی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا، همزمان با آغاز دهه کرامت و میلاد پرسرور حضرت فاطمه معصومه (س)، برنامه «والشمس» که هر صبح از ساعت ۶:۳۰ لغایت ۸:۰۰ به صورت زنده از رادیو قرآن پخش می شود، یک هدیه و مسابقه جدید را طراحی و به مخاطبان پیشنهاد می کند.

در طرح این مسابقه پیش بینی شده است که عموم مخاطبان ترتیل کل سوره مبارکه شمس را قرائت و بعد از ضبط، برای برنامه «والشمس» رادیو قرآن ارسال کنند.

در پایان نیز به سه نفر برتر که زیباترین و فنی ترین تلاوت ترتیل را انجام دهند، هدایای نقدی نفیسی اهدا خواهد شد. تمامی علاقمندان تا روز ۱۳ شهریورماه برای ارسال تلاوت ترتیل خود از سوره شمس فرصت دارند و پس از طی شدن مراحل داوری، اعلام نفرات برتر در روز ۲۷ شهریور خواهد بود.

مخاطبان برنامه «والشمس» می توانند از طریق نرم افزار تلگرام به شماره تلفن ۰۹۳۵۳۰۰۰۱۲۴ و یا از طریق ایمیل رادیو قرآن به نشانیradioquran@irib.ir فایل صوتی ترتیل خود را ارسال کنند.

همچنین در کنار برگزاری این مسابقه و به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با فنون ترتیل خوانی قرآن کریم، مجموعه کلاس های آموزشی با حضور استادان احمد ابوالقاسمی و حمیدرضا مستفید تولید شده که در برنامه پخش خواهد شد.

برنامه صبحگاهی «والشمس» روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۶:۳۰ لغایت ۸:۰۰ صبح به صورت زنده از رادیو قرآن بر روی طول موج FM۱۰۰ و AM۹۰۰ پخش می شود و طرح مسابقه زیباترین ترتیل سوره مبارکه شمس نیز از امروز، ۱۳ مردادماه در این برنامه کلید خورده است.

پخش زنده فینال جشنواره فرهنگی، قرآنی جامعه القرآن

بخش پایانی و اختتامیه جشنواره علمی، فرهنگی، قرآنی و ورزشی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم و اهل بیت(ع) پنجشنبه، ۱۴ مردادماه در شهر یزد برگزار و از رادیو قرآن به صورت زنده پخش می شود.

این جشنواره با حضور نابغه قرآنی کشور سیدمحمدحسین طباطبایی (علم الهدی) در سطح تخصصی و در دو گروه سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار می شود. مرحله نهایی این مسابقات در بخش رقابت های قرآنی روز پنجشنبه ۱۴ مردادماه در ساعت ۱۰ لغایت ۱۱ به همت گروه اطلاع رسانی رادیو قرآن با استقرار گزارشگر شبکه به صورت زنده هدیه حضور شنوندگان خواهد شد.

مسابقات کشوری سال جاری با توجه به ظرفیت بالای استان یزد و فعالیت مناسب واحد آقایان مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم و اهل بیت(ع)  این استان با حضور حدود ۴۰۰ نفر از قرآنیان و برگزیدگان رشته های مختلف در حال برگزاری است.

فهرست اسامی حفاظ و قرا حاضر در این دوره از رقابت ها بدین شرح است: محمدعلی اسلامی، موسی معتمدی، محمدرضا احمدی، مهدی حبیبی، رضا نژادتبریزی، محمد داوریان، سجاد واعظی، محمدحسین بهزادفر، علی اسدی، محمدحسین فراهانی، هادی ایزدپناهی، محمدامیر کسمایی، علیرضا محمودی، روح الله آقایی، امین وحیدی شهیر، سیدحامد مهدی زاده و علی فیضی.

رادیو قرآن در روزهای گذشته نیز بخش های مختلف رقابت های قرآنی این جشنواره را به صورت زنده و پوششی از شهر یزد روی آنتن برده است.

نمایش رادیویی در مقام حضرت فاطمه معصومه (س)

همزمان با فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) یک نمایش رادیویی به نام آن بانوی بزرگوار، روی آنتن رادیو نمایش می رود.

این نمایش رادیویی را بابک صفی خانی بر اساس زندگی آن حضرت نگاشته است و در آن بیوک میرزایی، سیما خوش چشم، احمد گنجی، محمدیگانه، سینا نیکوکار، صفا آقاجانی، مهرخ افضلی، نازنین مهیمنی، محسن بهرامی، افسانه محمدی و مینو جبارزاده ایفاگر نقش ها هستند و پیروز صدرایی صدابردار و محمدرضا قبادی فر هم به عنوان افکتور با گروه همکاری داشته اند.

نمایش رادیویی فاطمه معصومه (س) به کارگردانی حمید منوچهری، پنجشنبه ۱۴ مرداد ماه ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه از رادیو نمایش پخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز