مدیر کل روابط عمومی رسانه ملی:

رسانه‌ها واقع گرایی و انصاف را سرلوحه کارشان قرار دهند

۱۳۹۵/۰۵/۱۹ - ۰۹:۵۲:۵۴
کد خبر: ۴۴۳۰۶۳
رسانه‌ها واقع گرایی و انصاف را سرلوحه کارشان قرار دهند
مدیر کل روابط عمومی رسانه ملی رعایت واقع گرایی و انصاف رسانه ای در انتشار خبر را به عنوان دو مولفه و عنصر مهم در تعامل خبرنگاران با سازمان صدا و سیما و برعکس دانست.
به گزارش خبرگزاری برنا، داود نعمتی انارکی مدیر کل روابط عمومی رسانه ملی که شب گذشته ۱۸ مرداد به مناسبت روز خبرنگار میزبان خبرنگاران حوزه رادیو و تلویزیون، مطبوعات و خبرگزاری ها بود ضمن تبریک این روز به اصحاب خبر و رسانه و تاکید بر توجه به اصل پرهیز از انتشار خبرهایی که از صحت آن اطمینان کامل حاصل نشده است، این پرهیز را مصداق بارز اخلاق حرفه ای در فعالیت های رسانه ای دانست.

نعمتی توصیه کرد: نسبت به تغییرات سازمان و انتشار اخبار مرتبط با آن عجله نکنند و به آنچه که در فضای غیر رسمی رسانه ای منتشر می شوند تا زمانی که نسبت به صحت آن اطمینان نکرده اند از انتشار آن خودداری کنند.

وی افزود: ما به عنوان روابط عمومی سازمان تا زمانی که حکمی به شکل رسمی به دست مان نرسد نمی توانیم هم از حیث سازمانی و هم اخلاق رسانه ای نسبت به آن اظهار نظر کنیم. ما نیازمند تعامل بیشتر در روابط رسانه ای خود هستیم و انتظار داریم همکاران رسانه های مکتوب نیز در این مسیر ما را همراهی کنند.

نعمتی همچنین تصریح کرد: رویکرد رسانه ملی در دوره جدید مدیریتی، دوری از گرایشات سیاسی و جناحی در جهت توسعه همه جانبه کشور است و توقع داریم اصحاب رسانه نیز در این مسیر همراه و همدل با ما باشند.

وی یادآور شد: رسانه ملی تلاش می کند به دور از فشارها و در تعامل با جریانات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی فعال در کشور نقش محوری و مهمی را در توسعه ایفا کند.

مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما در ادامه با تاکید بر اثرگذاری این نشست ها درگسترش تعاملات فیمابین اظهار کرد: رییس رسانه ملی برگزاری چنین جلسه ای را توسط روابط عمومی ارزشمند توصیف کرد و یادآور شد این اقدامی پسندیده است که باید استمرار داشته باشد، لذا من وظیفه خود می دانم ضمن قدردانی از این حمایت، سلام ایشان را به همه خبرنگاران حوزه رادیو وتلویزیون ابلاغ کنم.

نعمتی انارکی در ادامه با اشاره به استقبال رسانه ملی در دریافت نقدهای حرفه ای و واقع گرا نسبت به برنامه های صدا و سیما اظهار کرد: رسانه ملی تمایل دارد که دیگر رسانه ها در فضایی منصفانه او را نقد وبررسی کنند چراکه نقد منصفانه و واقع گرا یک فرصت محسوب می شود.

وی با اشاره به دو اصل مهم و مورد تاکید ریاست سازمان صدا و سیما مبنی بر توجه رسانه ملی به گفتمان واقع گرایی در حوزه اطلاع رسانی و تبدیل این رسانه به رسانه ای توسعه محور بیان کرد: توجه به گفتمان واقع گرا، رسانه را در تبیین مولفه های توسعه یاری می رساند که در نهایت موجب می شود افکار عمومی همراهی لازم را در موضوع توسعه داشته باشند.

مدیر کل روابط عمومی رسانه ملی در پایان با اشاره به شرایط رسانه ای دنیا یادآور شد: ما در جغرافیایی زندگی می کنیم که این جغرافیا از جهات مختلف مورد تهاجم است که مهمترین بُعد این تهاجم از طریق جریان رسانه ای انجام می شود و لذا اگر نتوانیم نقد درونی را درست مدیریت کنیم، همراه با جریانات بیرونی خواهیم شد که آسیب رسان بوده و ممکن است جبران آن سخت باشد.

 پیش از صحبت های نعمتی انارکی، سید هادی شریف زاده مدیر اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه های روابط عمومی سازمان ضمن خیر مقدم به خبرنگاران و تبریک روز خبرنگار به آنان، تعامل رسانه ملی با خبرنگاران را جهت رشد و اعتلای کیفی تولیدات رسانه ملی و جلب رضایت بیشتر مخاطب به عنوان یک هدف مشترک عنوان کرد و از تلاش های خبرنگاران حوزه رادیو و تلویزیون در جهت پوشش اخبار و رخدادهای مربوط به رسانه ملی تقدیر و تشکر کرد.

این ضیافت شام در مجتمع پذیرایی صدرا به مناسبت پاسداشت روز خبرنگار در جمعی صمیمی و دوستانه بازحضور ۱۳۰خبرنگار، دبیرخبر و سردبیر از جراید، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری کشور برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز