سرشماری به تلویزیون می آید

۱۳۹۵/۰۵/۱۹ - ۱۳:۰۳:۴۸
کد خبر: ۴۴۳۲۴۴
سرشماری به تلویزیون می آید
جلسه هفتگی شورای مدیران سیما با دعوت از کارشناسان مرکز آمار ایران راه کارهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، در این جلسه که با حضور قائم مقام سیما و مدیران شبکه ها برگزار شد هیاتی از مرکز آمار ایران حضور یافتند و زمینه های همکاری میان هر دو سازمان در سرشماری نفوس و مسکن سال 95 بررسی شد.

در این نشست معاون طرح های آماری مرکز آمار ایران با تشریح اهداف سرشماری نفوس و مسکن گفت: جمع‌آوری داده ها و اطلاعات پایه ای درباره تعداد، ساختار و ویژگی های عمده افراد جامعه و واحدهای مسکونی از اساسی ترین نیازهای یک کشور برای برنامه ریزان، سیاستگذاران، دولتمردان و... به شمار می رود.

علیرضا زاهدیان با اعلام این مطلب که سرشماری عمومی نفوس و مسکن از 3 تا 24 مهرماه به روش اینترنتی انجام می گیرد، اضافه کرد: در ادامه از 25 مهر تا 25 آبان ماه، پرسشگران ما با حضور در مقابل درب منازل به سرشماری افراد جامانده می پردازند.

معاون طرح های آماری مرکز آمار ایران پیش بینی کرد در مرحله اول نزدیک به 40 درصد خانوارها به صورت اینترنتی در سرشماری مرکز آمار مشارکت نمایند. وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه ملی در تبلیغ و ترویج مردم به مشارکت در این سرشماری افزود: نقش تبلیغات شبکه های سیما بر کسی پوشیده نیست.

عیرضا زاهدیان تاکید کرد: شبکه های تلویزیون با تهیه تیزر، آگهی های تبلیغاتی، تهیه زیرنویس، کلیپ و... می‌توانند مرکز آمار را در انجام این مهم یاری دهند. همچنین برنامه های اجتماعی مانند «خندوانه»، «دورهمی» ، «به خانه برمی گردیم»، «خانواده یک» و... نیز با صحبت و آموزش می توانند توصیه های لازم را به اطلاع خانواده ها رسانند.

وی در خاتمه نقش اطلاع رسانی را در انجام پروژه های ملی با اهمیت توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که با همراهی صداوسیما، مدارس، شهرداری ها و NGOهای فعال، سرشماری نفوس و مسکن سال 95 با سرعت و دقت بالا انجام گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز