اختتامیه جشنواره عکس تعاون با حضور عکاسان برگزار شد

۱۳۹۵/۰۵/۲۱ - ۱۴:۰۲:۱۶
کد خبر: ۴۴۴۲۹۴
اختتامیه جشنواره عکس تعاون با حضور عکاسان برگزار شد
با حضور معاون امور تعاون و مدیر و دبیر جشنواره و گروه داوران و عکاسان ، از چهل تن از عکاسان، فعالان و حامیان و برگزیدگان در مراسم اختتامیه جشنواره عکس و پوستر تعاون تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، در این مراسم که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، مهندس سیدحمید کلانتری، معاون امور تعاون، دکتر پیمان باباخانلو مدیرکل دفتر توسعه تعاون، دکتر علی رضا ناطقی مدیر کل تعاونی های خدماتی و دکتر حمدا.. رستمی مدیرجشنواره و مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و تحقیقات تعاونی ها از طرف وزارتخانه حضور یافتند و دوشادوش عکاسان و میهمانان شاهد برگزاری آیین اختتامیه بودند.

در آغاز مراسم ابتدا به گرامی داشت مناسبت روز خبرنگار پرداخته شد و با پخش نماهنگی از انتشار فراخوان در سایر خبرگزاری ها و رسانه ها، با وجود جامعه آماری تدوین شده و ارزیابی ها و سنجش های به عمل آمده در دبیرخانه، از سرویس های فعال و پشتیبانی صحیح و حرفه ای خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی و روزنامه ها تقدیر به عمل آمد.

در این بخش از رسانه هایی چون: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خبرگزاری مهر، خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری فارس، خبرگزاری کار ایران(ایلنا)، خبرگزاری برنا، پایگاه اطلاع رسانی عصرایران، روزنامه افکار، پایگاه خبری دوربین، به مدیرت احسان رافتی و پایگاه عکاسی از ایران به مدیریت هانیه دخت جباری با ارایه لوح و هدیه ای ویژه تقدیر شد.

در ادامه دکتر حمدالله رستمی مدیرجشنواره با حضور در جایگاه ، در سخنانی کوتاه ضمن خیرمقدم به حاضرین، از نقش رسانه ی عکس و تاثیر دوربین عکاسی در تربیت فرهنگی جامعه و ترویج فرهنگ تعاون و تاثیر آن در روح جامعه پرداخت.

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و تحقیقات تعاونی ها ضمن تبریک روز خبرنگار به نمایندگان رسانه ها، به نقش نافذ ارتباطات در توسعه فرهنگ تعاون هم اشاره کرد و گفت: عکس مستند، رسانه ای باور پذیر است و امروزه نقش رسانه ها در تقویت باور جامعه به عنوان کلیدی راهگشا و موثر در اقتصاد و تولید و خدمات تعاونی ها، در تمامی جوانب را نمی توان نادیده انگاشت.

در بخش بعدی نماهنگی از حضور عکاسان استان های مختلف کشور در تور عکاسی از شرکت تعاونی های برتر نمایش داده شد و در ادامه مهندس سیدحمید کلانتری با حضور در جایگاه نسبت به رابطه متقابل هنر، جامعه و توسعه اشاره کرد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر نقش تعاون به عنوان یک کلید راهگشا در امر اقتصاد و اشتغال  گفت: ما موظف هستیم فرهنگ تعاون را در جامعه گسترش دهیم چرا که تعاون تنها امکان شفای امراض و دردهای اجتماعی و اقتصادی است.

امکان هم افزایی در تعاون یک تعریف خارج از باور است. همه جا یک با یک برابر با دو است ولی در تعاون یک بعلاوه یک بهروری و بازدهی بیشتری از یک نتیجه منطقی و ریاضی گونه دارد.

مهندس کلانتری به هفت راهبرد تعاون هم اشاره ای کرد و ترویج را بعد از آموزش، تعیین کننده دانست و یادآور شد: با گسترش فرهنگ تعاون و رسیدن به ارزشهای متعالی تعاون شاهد موفقیت های بیشتری در عرصه تولید و ارایه خدمات از سوی شرکت های تعاونی ها خواهیم بود و در این مسیر بایستی از زبان هنر و ابزار رسانه ای نافذ مثل عکس و عکاسی یاری گرفت.

هنرهایی چون: کاریکاتور، پوستر، نمایش، شعر، سینما هر یک ظرفیتی دارند و ما امیدواریم این جشنواره توجهی را در ذهن و نگاه عکاسان ایجاد کند و به عنوان ناجی یک کشور به این موضوع توجه جدی تری شود. کلانتری با تبریک و تقدیر از شخصیت خبرنگاران کلام خود را پایان رساند.

پایان کلام معاون وزیر تعاون آغازگر تقدیر از سه شرکت تعاونی بود که در بین سایر شرکت ها در مسیر برگزاری با میزبانی و پذیرش عکاسان، همکاری شایسته ای را در جهت ثبت و مستندسازی فعالیت خط تولید و خدمات کارگری خود داشتند.

در این بخش از مهندس محسن فهیمی پور مدیرعامل شرکت تعاونی نویدکاران، محصولات غذایی برتر در استان تهران، صدیقه پاک نژاد شرکت تعاونی داروهای گیاهی مهداروی طوبی در استان البرز و حبیب ا.. موسی پور رییس هیات مدیره شرکت تعاونی ماهیگیران پره خرم در استان مازندران تقدیر شد.

این تقدیر در حالی صورت گرفت که توسط نماینده شرکت تعاونی نویدکاران -محصولات غذایی برتر- عکس دو تن از عکاسان : مهری راست قدم و مریم خداوردی در خط تولید و بسته بندی که به نمایشگاه راه یافته بود، با اهدای سکه ی طلای ممهور به نشان شرکت تعاونی نویدکاران، مورد تشویق و تقدیر قرار گرفت.

لازم به یادآوری است که آثار راه یافته به جشنواره همزمان با نمایش در بیرون از سالن، در نمایشگر ویژه ای در داخل سالن نیز همزمان با اجرای مراسم برای حاضرین در معرض مشاهده قرار گرفته بود.

نماهنگ مربوط به جلسات داوری متعددی که در مسیر برگزاری جشنواره تدوین شده بود حاکی از دقت نظر کارشناسان و داوران بود که در نهایت با دعوت از : منصوره معتمدی، مهناز نورالهی فرد، محمدرضا بهشتی منفرد، محمد نیک عهد، کاوس صادقلو و جواد گلزار خرم به جایگاه از زحمات ایشان با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

بخش دیگری از برنامه به پخش نماهنگ گشایش نمایشگاه آثار در تهران و عزیمت آثار به استان های متقاضی همچون: آذربایجان شرقی، مرکزی، بوشهر، خراسان شمالی، اردبیل و یزد بود که به کیفیت استقبال علاقمندی حاضرین به نمایشگاه و نظرات دیدارکنندگان در استان ها و شهرهای کشور پرداخت.

تقدیر از همکاران میزبان در بخش پشتیبانی از جشنواره و نمایشگاه نیز با نام بردن از محمد کریم پور، مهین شهابی، محمد زنده نام، ابراهیم رامه، علی رضا شیرین فرد، حسین دشتی اردکانی، مهدی کنکوری با اهدای لوح سپاس، انجام گرفت.

گزارش «مهدی سروری» دبیر جشنواره نیز از ابتدای تفکر شکل گیری این فراخوان تا لحظاتی پیش از مراسم در سخنانی کوتاه به حاضرین ارایه شد. سروری به دلیل محدودیت زمان از مدعوین دعوت کرد تا جهت آگاهی از گزارش کامل جشنواره به گزارش ارایه شده در لوح الکترونیکی فشرده جشنواره که در بدو ورود تقدیم شده است، مراجعه کنند.

خواندن پیام ارسالی دکتر مهناز مظاهری ، معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ابراز خرسندی از توجه برگزارکننده جشنواره نسبت به نقش محیط زیست در سایر حوزه های تعاون از دیگر برنامه های این مراسم بود(+) که پس از خوانش آن، معرفی برگزیدگان در دستور کار مجری برنامه قرار گرفت.

نماهنگ های مربوط به بخش پوستر و عکس مورد نمایش قرار گرفت و طراحان و عکاسان برگزیده با عناوین: نگاه ویژه، تقدیرشدگان و شایسته سپاس با حضور در جایگاه، مدال و الواح و جوایز نقدی شان را دریافت کردند.

در این بخش از طرح و ایده در اجرای پوستر توسط: رضا نبی پور(از خراسان رضوی) و سحر جعفری از تهران با اهدای لوح و کارت اعتباری تقدیر به عمل آمد.

index

همچنین از فاطمه سادات حجازی و جواد علی پور(از مازندران) با عنوان نگاه ویژه با اهدای لوح و کارت اعتباری ده میلیون ریالی، شاهو کریمیان(از کردستان)، مهرناز محمدی، مونا مویدتهرانی، فاتح شافعی و محمود صادقی(از بوشهر) با عنوان تقدیر شدگان با اهدای لوح و کارت اعتباری دومیلیون و پانصدهزارریالی و هادی دهقانپور(از سبزوار) و مجتبی محسنی با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

معرفی لوح چندرسانه ای حاوی بخش های کامل جشنواره همچون: فراخوان، معرفی داوران، آثار راه یافته، برگزیدگان، سخن مدیر جشنواره، متن دبیر جشنواره، گزارش داوری، گشایش نمایشگاه و تحویل نسخه ای از آن به مدیران، عکاسان و علاقمندان در سالن پایان بخش مراسم بود.

در این مراسم عکاسانی چون: منوچهر یگانه دوست، حبیب ا.. تاجیک، هنگامه گلستان، افشین بختیار ، محمد نوروزی، عبدالرضا محسنی، مژگان طریقی، محمدرضا بهشتی منفرد ، کاوس صادقلو، یدا.. عبدی، منصوره معتمدی ، مهناز نورالهی فرد، محمد کیانی ، سیدمصطفی حسینی، داود کهن ترابی، محمدرضا زارع، یدا.. عبدی، احمدرضا کریمی و … حضور داشتند.

« مهدی سروری » مسوولیت دبیری جشنواره ادواری عکس و پوستر تعاون را عهده دار و دبیرخانه این جشنواره در دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک(Chiilick.com) مستقر بوده است.

اجرای برنامه های اختتامیه جشنواره عکس تعاون را «مهدی سروری» عهده دار بود و مراسم در ساعت 16:30 دقیقه با ثبت عکس گروهی برگزیدگان و تقدیرشدگان همراه با مدیران و عکاسان در محیط برگزاری نمایشگاه عکس ها به پایان یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز