اسباب‌بازی‌های برتر ایران تقدیر شدند

۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۰۹:۰۸:۱۳
کد خبر: ۴۴۴۷۴۴
اسباب‌بازی‌های برتر ایران تقدیر شدند
در مراسمی با حضور مسوولان فرهنگی کشور، برترین تولیدات و ایده‌های سرگرمی و اسباب‌بازی، در سه بخش «مجوز تولید»، «ایده‌بازار» و «طرح‌های ثبت‌شده» معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا، در آیین اختتامیه‌ی دومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی کشور، گروه داوران در بخش مجوز تولید، مجموعه‌ی تولیدات دو شرکت «بازی تا» و «سورنا» در طول سال 1394 را به ترتیب به عنوان برگزیدگان اول و دوم معرفی کرد. شرکت «بازی‌تا» علاوه بر تندیس و لوح تقدیر جشنواره، 5هزار هلوگرام رایگان به همراه یک میلیون تومان دریافت کرد.

شرکت سورنا نیز لوح تقدیر، 3هزار هلوگرام رایگان و 750هزارتومان جایزه دریافت کرد.

صندوق کارآفرینی امید در این بخش متعهد شده است که چنان‌چه رتبه‌ی اول این گروه، پنج نمایندگی فروش در سراسر کشور دایر کند، به هر نماینده 100میلیون تومان وام تخصیص می‌یابد.

در همین حال، داوران در این بخش تاکید کرده بودند که شاخص‌های تولید انبوه، نسبت به سال گذشته بهتر شده و تنوع آثار نیز قابل توجه بوده است.

اما در این آیین، از برگزیدگان بخش ایده‌بازار نیز تقدیر شد، هرچند که در این بخش تنها یک رتبه‌ی سوم و سه تقدیری معرفی شدند.

محسن حیاطی برای طرح «آجرنما» رتبه‌ی سوم این بخش را کسب کرد و علاوه بر لوح تقدیر، 2هزار هولوگرام رایگان و 500هزارتومان از آن خود کرد. در همین حال، اداره‌کل آموزش‌های شهروندی نیز به این اثر، 500هزارتومان اهدا کرد.

طراحان ایده‌ی «تخته حرکتی رشد» شامل دکتر امین غلامی، مینا طلوعیان و ملیحه نعیمی‌کیا تقدیری اول این بخش بودند که لوح تقدیر، ثبت رایگان و 5هزار هولوگرام، جایزه‌ دریافت کردند. این طرح نیز جایزه‌ی 250هزارتومانی اداره‌کل آموزش‌های شهروندی را از آن خود کرد.

حسن حکمت برای «روز زنگ» دومین تقدیری این بخش بود که لوح تقدیر، ثبت رایگان و 3هزار هولوگرام دریافت کرد.

 در رده‌ی سوم این تقدیر، فاطمه ربیعی بهشتی برای طرح «هوچین» توانست لوح تقدیر، ثبت رایگان و 2هزار هولوگرام را دریافت کند.

هیات داوران در همین بخش "هانی جیواد" را به‌عنوان تقدیری چهارم شناختند. لوح تقدیر، ثبت رایگان و 1هزار هولوگرام جایزه‌ای بود که به طرح «حرکت و هوش» اختصاص یافت.

 

برترین طرح‌های ثبت‌شده

در این دوره، بخش طرح‌های ثبتی، در شش گروه داوری شدند که در پنج گروه جوایزی اهدا شد.

«تیمه توپ»، ‌«مجموعه بازِی‌های دانا»، و «پرتاگوی» طرح‌های برتر بخش حرکتی-مهارتی دومین جشنواره‌ی ‌ملی اسباب‌بازی اعلام شدند. طراح این سرگرمی‌ها علاوه بر دریافت جایزه‌ی این جشنواره از حمایت دیگر نهادهای مرتبط نیز بهره‌مند شدند.

براساس این گزارش هیات داوران طراح بازی تیمه‌توپ را به عنوان نفر اول این بخش اعلام کردند. در این بخش تندیس، لوح تقدیر، 5هزار قطعه هولوگرام، و یک میلیون تومان به ناصر عبدلی تقدیم شد.

ستاد فناوری نرم و هویت‌ساز نیز وام 100 میلیون تومانی، صندوق کارآفرینی امید وام 6 میلیون تومانی را به طرح برتر اهدا کردند. اداره‌کل آموزش‌های شهروندی نیز در همین بخش 500 هزار تومان را به‌عنوان جایزه‌ تقدیم برگزیده‌ی اول این بخش کرد.

هیات داوران اعلام کردند که طرح مجموعه‌ی «بازی‌های دانا» شایسته‌ی دریافت جایزه‌ی دوم این جشنواره است. علیرضا صابری در این بخش موفق به دریافت لوح تقدیر، 3هزار قطعه‌ی هولوگرام و 750 هزارتومان جایزه‌ی نقدی شد. صندوق کارآفرینی امید نیز وام 5 میلیون تومانی را به این بخش اختصاص داد.

جایزه‌ی سوم نیز به فاطمه کیانی اختصاص یافت. او موفق به دریافت لوح تقدیر، 2هزار قطعه هولوگرام و 500 هزارتومان شد. در همین حال، طرح «پرتاگوی» توانست از وام 4 میلیون تومانی صندوق کارآفرینی امید نیز بهره‌مند شود.

هیات داوران در بخش آموزشی و کمک آموزشی دومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی هم طرح‌های برتر را اعلام کردند. این گروه با اشاره به محدود بودن آثار ارسالی در این بخش و عدم توجه طراحان به استانداردهای این حوزه خواستار توجه و تمرکز بیشتر در این زمینه شدند. براساس این گزارش تنها دو شرکت «کافه هفت هنر» و «مکعب‌های خلاقیت ترافیکی» توانستند جوایز این بخش را به ترتیب به عنوان اول و دوم از آن خود کنند.

هیات داوران بخش آموزشی و کمک آموزشی جایزه‌ی نخست این بخش را به طرح «منو بساز» اعطا کردند. تندیس، لوح تقدیر، 5هزار قطعه‌ی هولوگرام و یک میلیون تومان به شرکت کافه هفت‌هنر اختصاص یافت. این درحالی است که ستاد‌ فناوری نرم و هویت‌ساز و صندوق‌ کارآفرینی امید نیز با اهدای وام 70 میلیونی و 6 میلیون تومانی از رتبه‌ی اول حمایت کردند.

هیات داوران اعلام کردند طرح «مکعب‌های خلاقیت ترافیکی» به عنوان برگزیده‌ی دوم این بخش شناخته شده است. لوح تقدیر، 3هزار قطعه هولوگرام و 750 هزار تومان جایزه‌ی اصلی این بخش بود. هم‌چنین اداره‌کل آموزش‌های شهروندی با اهدای مبلغ یک میلیون تومان به چهار عنوان سرگرمی مکعب‌های خلاقیت ترافیکی، کودک و خط سفید، شهر قانونمند من و ترافیک‌آباد حمایت خود از سرگرمی‌های حوزه‌ی آموزش شهروندی موسسه‌ی فرهنگی‌هنری کارنامه را اعلام کرد.

در گروه فکری، سیامک محی‌الدین بناب به عنوان نفر اول برای «تبدیل‌شونده‌‌ی چوبی» تندیس و لوح تقدیر را به همراه 5000 قطعه هولوگرام و یک میلیون تومان جایزه دریافت کرد. این اثر توانست وام 50میلیون‌تومانی ستاد فناوری نرم و هویت‌‌ساز را نیز دریافت کند.

در رتبه‌ی دوم، مسعود ملایری برای جورچین چرخنده، لوح تقدیر و 3هزار هولوگرام و 750هزارتومان را از آن خود کرد. در رتبه‌ی سوم این گروه نیز، فرزانه قاسمی برای مجموعه‌ی «با هم بسازیم» (با تاکید بر اسب) جایزه‌ی لوح تقدی، 2هزار قطعه هولوگرام و 500هزارتومان دریافت کرد.

داوران در این گروه تاکید کردند که آثار نسبت به دور‌ه‌ی گذشته ارتقا یافته‌اند.

اما در گروه فرهنگی‌هنری، مقداد ساداتی برای «مقواسازه»، رتبه‌ی اول، فرزانه قاسمی برای «یک خانه صد قصه» رتبه‌‌ی دوم و رویا منوچهری برای عروسک‌های پارچه‌ای پونه و پویا، رتبه‌ی سوم را کسب کردند. جوایز این بخش نیز مانند بخش‌های دیگر، شامل تندیس، لوح تقدیر، قطعات هولوگرام رایگان و مبلغ نقدی بود.

هماهنگی ایده‌پردازی و مفاهیم فرهنگی، از جمله نقاط قوت این بخش بود که داوران به آن اشاره کردند.

اما در بخش الکترونیکی و رایانه‌ای تنها یک رتبه‌ی اول معرفی شد: شرکت صنایع مکاترونیک شریف آریو برای «مکاترون».

این آثار برتر درحالی معرفی شدند که جشنواره‌ی اسباب‌بازی کشور برای دومین سال، از 18 تا 22 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری با بخش‌های نمایشگاهی، کارگاهی و میزگرد، پذیرای مردم و مسوولان بود.

در مراسم تقدیر از برگزیده‌های این جشنواره، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از راه‌اندازی دبیرخانه‌ی دایمی جشنواره‌ی اسباب‌‌بازی خبر داد.

همچنین مسوول کمیته‌ی داوران در این مراسم، گزارشی از تعداد آثار هر بخش و نحوه‌ی داوری‌ها ارایه کرد و نکاتی را به نمایندگی گروه داوری ذکر کرد.

نظر شما