در روز ملی مقاومت اسلامی عنوان شد؛

شورجه: نمایش مقاومت مردم لبنان یکی از رسالت‌های حقیقی سینما است

۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۱۱:۰۱:۱۱
کد خبر: ۴۴۴۸۷۵
شورجه: نمایش مقاومت مردم لبنان یکی از رسالت‌های حقیقی سینما است
کارگردان فیلم سینمایی «سی و سه روز» نمایش مقاومت مردم مظلوم کشورهای مورد ستم استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی مانند لبنان و فلسطین را یکی از رسالت‌های حقیقی سینما و ایران را قبله مردم کشورهای در حال مقاومت خواند.

به گزارش خبرگزاری برنا، جمال شورجه همزمان با 23 مرداد سالروز پیروزی مقاومت اسلامی در کشور لبنان در گفتگو با روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت ضمن اشاره به سلحشوری و مقاومت گسترده مردم لبنان در جنگ سی‌ و سه روزه علیه رژیم صهیونیستی بیان کرد: همانطور که مردم غیور ایران طی 8 سال دفاع مقدس اجازه تجاوز ذره ای از خاک کشور و میهن را به بیگانه بعثی نداند؛ مردم لبنان نیز در مقابل هجمه رژیم صهیونیستی مانع از تصرف سرزمین خود به دست دشمن شدند.

وی سینما را تاثیرگذارترین ابزار در نمایش حقیقت مظلومیت مردم کشورهایی نظیر لبنان، فلسطین، یمن و ... به جهانیان دانست و افزود: شکی نیست که سینما به عنوان تاثیرگذارترین ابزار آگاهی‌دهنده به جامعه می‌تواند مروج عقاید، اندیشه و اقدامات فداکارنه مردم مسلمان باشد که مهمترین آن مقاومت اسلامی در برابر حملات خصمانه استکبارجهانی و صهیونیسم بین‌المللی ست.

این کارگردان یکی از رسالت‌های اساسی سینما را نمایش پایداری ملت‌های مظلوم علیه ظالم عنوان کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «باشگاه سری»، با ابراز تاسف از کم توجهی ملت‌ها نسبت به همنوعان مسلمان خود، خاطر نشان ساخت: با وجود اینکه کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران سعی در رساندن فریاد مظلومینی همچون مردم ستم دیده یمن، سوریه و عراق به گوش جهانیان دارد اما متاسفانه یا گوشی برای شنیدن این حقایق وجود ندارد یا رسانه‌های معاند اجازه نشر صحیح وقایع را در جامعه خود نمی‌دهند.

جمال شورجه قبله کشورهای در حال مقاومت را جمهوری اسلامی ایران معرفی کرده و بیان کرد: کشورهای اسلامی جبهه مقاومت با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران، آن را نقطه‌ی امید و به نوعی قبله‌ای برای نیروهای در حال مقاومت می‌دانند.

کارگردان فیلم سینمایی «لبه تیغ» با اشاره به شرایط ملتهب موجود در کشورهای اسلامی منطقه، وظیفه نمایش حقایق پشت پرده اقدامات تروریستی گروهک‌های تکفیری مانند داعش و تولید آثار سینمایی در این حوزه را بر عهده سینماگران ایرانی دانست و تاکید کرد: در شرایط بحرانی موجود در منطقه به دلیل درگیری‌های جدی که توسط حکومت جعلی داعش و دیگر گروهک‌های تکفیری برپا شده است، مسلما این کشورها قادر به تولید آثار سینمایی نیستند و این وظیفه به عهده سینماگران ایرانی است که به حمایت  آن‌ها بپردازند.

کارگردان فیلم سینمایی «عملیات کرکوک» در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی و سینمایی کشور در حوزه مقاومت، رویدادهایی مانند جشنواره فیلم مقاومت را پیشرو دانست و افزود: ما سینماگران باید از طریق مسیری مانند جشنواره مقاومت  فیلم‌های خود را به جهانیان عرضه کرده و مردم را با مفهوم مقاومت آشنا کنیم.

وی با ابراز امیدواری از تصمیمات جدی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت نسبت به عرضه آثار خود به سایر کشورها از جمله کشورهای هم‌جوار و حضور در مجامع بین‌المللی بیان کرد: خوشبختانه این دوره از جشنواره فیلم مقاومت، نسبت به نمایش آثار در مراکز کشورهای دیگر به شکل گسترده، مصمم‌تر و جدی‌تر است و با توجه به حساسیت‌ها و موقعیت‌های زمانی  که  هم اکنون در منطقه وجود دارد، پیام جشنواره مقاومت می‌تواند در عرصه بین‌الملل، بسیار تاثیر گذارو جریان‌ساز باشد.

این کارگردان سینما که مشاور پروژه تلویزیونی سریال «حضرت یوسف» نیز بوده است در انتها با ارائه راهکاری در خصوص نشر و ترویج نگاه جشنواره مقاومت و آشنایی هر چه بیشتر مردم جهان با عملکرد جشنواره فیلم مقاومت افزود: در شرایطی که اخبار اتفاقات موجود در کشورهای در حال جنگ با دشمنان اسلام به صورت ناقص و نادرست به گوش مردم  جهان می‌رسد؛ شبکه‌های جهانی مانند جام جم و پرس تی وی و ... می‌توانند در این رابطه پوشش خبری جامعی به مخاطبان جهانی به خصوص کشورهای هم‌جوار ارائه دهند و به معرفی ابعاد گوناگون جشنواره فیلم مقاومت و آثار برگزیده این جشنواره بپردازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز