جایزه ویژه «داکوفست» به «رویاهای دم صبح» از ایران رسید

۱۳۹۵/۰۵/۲۴ - ۱۲:۰۳:۴۹
کد خبر: ۴۴۵۴۷۹
جایزه ویژه «داکوفست» به «رویاهای دم صبح» از ایران رسید
جایزه ویژه جشنواره «داکوفست» به فیلم مستند «رویاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا، شامگاه گذشته شنبه ۲۳ مرداد ماه اختتامیه جشنواره فیلم بین‌المللی مستند و فیلم کوتاه «داکوفست» کوزوو برگزار شد و جایزه ویژه این جشنواره به فیلم مستند «رویاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی در بخش «حقوق بشر» اهدا شد. داوران این بخش مستند «رویاهای دم صبح» را تحسین کردند و توجه آن‌ها به فیلمبرداری این مستند که توسط محمد حدادی انجام شده است، جلب شد.

مصطفا کریم مدیر بخش بین الملل و برنامه ریز بخش بین الملل جشنواره فیلم «آنکارا» بعد از مراسم اختتامیه این جشنواره اعلام کرده است که مستند «رویاهای دم صبح» را به سه جشنواره در ترکیه معرفی می کند.

همچنین عباس فهدل با فیلم «عراق سال صفر» جایزه بهترین فیلم بخش «حقوق بشر» را از آن خود کرد. این کارگردان نیز درباره سینمای ایران گفت: سینمای ایران برای من بسیار جذاب است، به گونه ای که می خواستم یک فیلم با مدیریت فیلمبرداری محمود کلاری در ایران بسازم که متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداد و امیدوارم هرچه زودتر بتوانم فیلمی در ایران جلوی دوربین ببرم.

جیمز لانگلی فیلمساز آمریکایی است و برای فیلم «عراق تکه تکه شده» کاندیدای آکادمی اسکار بود نیز گفت: فیلم «رویاهای دم صبح» بسیار تاثیرگذار و انسانی بود.

وی افزود: مایلم در ایران فیلم بسازم و همچنین دوست دارم به عنوان مدیر فیلمبرداری در یکی از فیلم های بعدی مهرداد اسکویی با او همکاری داشته باشم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز