کتاب «نهنگ تاریک» نقد می‌شود

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۰:۲۱:۳۹
کد خبر: ۴۴۵۹۲۶
کتاب «نهنگ تاریک» نقد می‌شود
نشست نقد و بررسی کتاب «نهنگ تاریک» نوشته­‌ سعید بردستانی در انتشارات پیدایش برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، در این نشست سعید بردستانی، نویسنده‌ کتاب، به همراه حسن محمودی و احمد ابوالفتحی به عنوان منتقد حضور خواهند داشت تا درباره‌ ابعاد مختلف این کتاب به بحث و نقد بنشینند.

همچنین از گروهی از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و صاحب‌نظران حوزه‌ ادبیات دعوت به عمل آمده تا با حضور خود رویکرد این جلسه را، مبنی بر بحث و مشارکت جمعی، تحقق بخشند.

«نهنگ تاریک» دومین اثری است که از سعید بردستانی، نویسنده اهل بوشهر منتشر می‌شود. اولین مجموعه داستان او به نام «هیچ»، سال ۱۳۸۵ توسط «نشر ققنوس» منتشر شد و توانست نظر اهالی ادبیات را جلب کند. این کتاب که در هفتمین دوره جایزه ادبی گلشیری نامزد شد، نام او را به عنوان یک نویسنده جوان و مستعد در حوزه ادبیات داستانی مطرح کرد.

«نهنگ تاریک» تازه‌ترین اثر اوست که در قالب مجموعه‌داستان، به‌تازگی توسط «انتشارات پیدایش» منتشر شده است.

این کتاب از ۱۰ داستان به نام‌های «پایان وضعیت»، «بی‌خواب‌ها»، «ایستاده می‌میریم»، «دویدن»، «برکت»، «ماهی مقدس موسی»، «آن بالایی»، «فرشته دستشویی»، «تنبیه هیرو» و «داستان آپارتمانی» تشکیل شده که همگی با فضایی سوررئال، تجربه جدیدی را برای مخاطب رقم می‌زند.

سعید بردستانی درباره این کتاب می‌گوید: طنز عنصر پررنگ این مجموعه است. عنصری که هرچند با من بیگانه نبوده، اما در مجموعة «هیچ» کمتر افتخار بروز داده بود. در واقع این‌بار آدم‌های نابابی آمده‌اند که به‌جای فضای سنگین و تراژیک، ناخواسته نوعی فضای بی‌قیدانه و سرخوشانه بر داستان حاکم می‌کنند.

این مجموعه داستان در ۱۰۳ صفحه و با قیمت ۸۰۰۰ تومان، تازه‌ترین اثری است که انتشارات پیدایش در حوزه ادبیات بزرگسال منتشر کرده است.

نشست مجموعه داستان «نهنگ تاریک»، ۲۷ مرداد ماه جاری، ساعت ۱۸ در دفتر انتشارات پیدایش، واقع در خیابان انقلاب، خیابان فخر رازی، خیابان شهدای ژاندارمری غربی، پلاک۸۶ برگزار خواهد شد. ورود برای عموم علاقه­‌مندان آزاد است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز