عباس غزالی: برای معرفی کتاب از سینما استفاده شود

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۴:۰۲:۵۶
کد خبر: ۴۴۶۱۵۶
عباس غزالی: برای معرفی کتاب از سینما استفاده شود
عباس غزالی بازیگر تیزر معرفی کتاب «رویای نیمه شب» گفت: فکر می‌کنم از هر ابزار و حرکت فرهنگی که بتواند آمار نشر کتاب و سرانه کتابخوانی توسط افراد جامعه را بالا ببرد باید استفاده کرد.

 به گزارش خبرگزاری برنا، «رویای نیمه شب» به کارگردانی اصغر عباسی با بازی عباس غزالی تیزری سینمایی برای معرفی و تبلیغ کتاب «رویای نیمه شب» است. رمان «رویای نیمه ‌شب» اثر مظفر سالاری از انتشارات کتابستان معرفت است که به‌ عنوان کتاب چهارمین دور مسابقه ی کتاب‌خوانی «کتاب‌ و زندگی» معرفی شده است. «رویای نیمه ‌شب» داستانی عاشقانه با زمینه مذهبی است و حکایت از دلدادگی جوانی اهل سنت به دختری شیعه دارد که در راه وصال با اتفاقاتی تلخ و شیرین مواجه می‌شود.

 این تیزر، محصول باشگاه فیلم سوره حوزه هنری است و عباس غزالی، بازیگر آن می‌گوید: هدف گروه سازنده فیلم معرفی کتاب «رویای نیمه شب» ترویج کتابخوانی بود و وقتی این گروه از من برای همکاری در این پروژه  دعوت به عمل آورد با خوشحالی پذیرفتم. درواقع هدف ما مشترک بود و من هم دوست داشتم گامی در راستای ترویج فرهنگ زیبای کتابخوانی در جامعه بردارم و حالا هم خوشحالم در این حرکت فرهنگی سهیم بوده ام.

این بازیگر ادامه داد: فکر می‌کنم از هر ابزار و حرکت مثبت فرهنگی که بتواند آمار نشر کتاب و سرانه کتابخوانی توسط افراد جامعه را بالا ببرد باید استفاده کرد. ساخت فیلم های کوتاه یا همان تیزر نیز حرکت بسیار مثبتی است که یک گروه هنری آن را به سرانجام می رسانند و در نهایت این حرکت و این اثر هنری می تواند یک کالای فرهنگی به نام کتاب را هرچه بیشتر و موثرتر به جامعه معرفی کند.

غزالی با اشاره به این که ساخت این فیلم کوتاه نتایج بسیار مثبتی داشته است، گفت: این را می توانم از بازخوردهایی که داشته ام دریافت کنم. امیدوارم حالا که تولید این دو تیزر تاثیراتی تا این حد مثبت در روند معرفی و فروش داشته این حرکت نیز ادامه دار باشد و از ابزار سینما برای معرفی کتاب های دیگر و آثار موفق در زمینه ادبیات استفاده کرد.

وی همچنین افزود: من اسم فیلم های معرفی کتاب را تیزر نمی گذارم هرچند فعلا ناچاریم این فیلم ها را با این اسم معرفی کنیم اما در واقع این آثار که به معرفی کتاب می پردازند به نوعی فیلم های کوتاه هستند. این حرکت بسیار مقدس و پسندیده و فرهنگی است و باید برای این تیزرها هم یک اسم خوب انتخاب شود.

عباس غزالی تاکید کرد: خوشبختانه اغلب دوستانی که این فیلم معرفی کتاب را دیده اند آن را دوست داشته اند و من هم امیدوارم حق مطلب در این زمینه یعنی معرفی این کتاب به نحوی شایسته ادا شده باشد و ما نیز گامی هر چند کوچک در راستای ترویج کتابخوانی برداشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز