دو خبر از رادیو

«کتابک» به رادیو فرهنگ می‌رود/ بازگشت «قهرمان هفتصد و پنجاه و شش»

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۴:۳۲:۰۵
کد خبر: ۴۴۶۱۷۷
«کتابک» به رادیو فرهنگ می‌رود/ بازگشت «قهرمان هفتصد و پنجاه و شش»
برنامه «کتابک» رادیو فرهنگ و سریال رادیویی «قهرمان هفتصد و پنجاه و شش» رادیو نمایش فردا ۲۶ مردادماه روی آنتن می روند.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدرضا یوسفی از نویسندگان پرکار ادبیات کودکان در برنامه «کتابک» رادیو فرهنگ ویژه کتب کودک و نوجوان، سه شنبه ۲۶ مردادماه آثارش را معرفی می‌کند. محمدرضا یوسفی از نویسندگان پرکار ادبیات کودکان است و بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب نوشته است. یوسفی در سال ۱۳۳۲ در همدان زاده شد. وی بیش از ۳۰ سال است که برای کودکان در گروه‌های سنی گوناگون کتاب می‌نویسد. نخستین کتاب او برای کودکان با نام «سال تحویل شد» در سال ۱۳۵۷ منتشر شد.

یوسفی دانش آموخته رشته تاریخ از دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران است و برای کودکان آثاری از ادبیات کهن فارسی را بازنویسی و باز آفرینی کرده است. «افسانه شیر سپید یال» و «قصه یارگار زریران»، «افسانه بلیناس جادوگر» و «افسانه شیرین کارنامه اردشیر بابکان» از این آثار است. «ستاره ای به نام غول» و «حسنی به مکتب نمی رفت» برنده دیپلم افتخار IBBY شده و کتاب های او در جشنواره های داخلی نیز جوایزی به دست آورده است. او یک بار نیز نامزد دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن شده است.

برنامه «کتابک» که به کتاب کودک و نوجوان اختصاص داده شده است. سه شنبه ها ساعت ۱۶ از رادیو فرهنگ پخش می شود در بخش های مختلفی از معرفی کتاب برای کودکان و نوجوانان گرفته تا خوانش کتاب های این حوزه تقدیم شنوندگان می شود. تهیه کننده این برنامه مرتضی صداقتگو و اجرای آن به عهده فاطمه حقیقت ناصری است.

 

گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در رادیو نمایش

همزمان با آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، سریال رادیویی «قهرمان هفتصد و پنجاه و شش» روی آنتن رادیو نمایش می رود. این نمایش رادیویی را سهیلا خدادادی نوشته و به صورت رادیویی تنظیم کرده و در خلاصه داستان آن آمده است: رضا برای تفحص به جبهه می رود و اسیر می شود که در آن هنگام جنگ تمام شده است بالاخره به همراه ۱۱۹ اسیر دیگر توسط صلیب سرخ آزاد می شود و...

«قهرمان هفتصد و پنجاه و شش» به کارگردانی محمد عمرانی، تهیه کنندگی عذرا وکیلی و با هنرمندی مینو جبارزاده، مینا شجاع، رحمان باقریان، زهره مجابی، احمد شمس آصف، مجید حمزه، مجید سهرابی، مسعود زنوزی راد و تعدادی دیگر از هنرمندان در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است.

این نمایش با گویندگی مهرداد عشقیان، افکت نرگس موسی پور و صدابرداری علی حاجی نوروزی روز سه شنبه ۲۶ مرداد ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه از رادیو نمایش پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز