فیلمساز مطرح شیلیایی به جشنواره عمار می‌آید

۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۱۰:۱۵:۴۴
کد خبر: ۴۴۶۴۶۲
فیلمساز مطرح شیلیایی به جشنواره عمار می‌آید
«میگوئل لیتین»، تهیه‌کننده، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و رمان‌نویس مطرح اهل کشور شیلی و از هنرمندان سینمای ضدکودتای این کشور، یکی از چهره‌هایی است که در سومین دوره بخش بین‌الملل جشنواره عمار، حضور پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سومین دوره بخش بین‌الملل جشنواره مردمی فیلم عمار، در حالی تا چند روز دیگر آغاز به کار می‌کند که 5000 اثر از 129 کشور جهان در آن شرکت دارند و در میان آن‌ها، چهره‌های سرشناس و مطرحی هم حضور دارند.

«میگوئل ارنستو لیتین کوکومیده»(Miguel Ernesto Littín Cucumides)، تهیه‌کننده، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و رمان‌نویس مطرح اهل کشور شیلی و از هنرمندان سینمای ضدکودتای این کشور، یکی از چهره‌هایی است در این جشنواره حضور پیدا می‌کند.

«میگوئل لیتین» از جمله فیلمسازان و هنرمندان شیلیایی است که پس از کودتای آمریکایی ژنرال «آگوسته پینوشه» علیه رییس‌جمهور قانونی و محبوب کشورش، «سالوادور آلنده»، در 11 سپتامبر 1973، نزدیک به دو دهه از زندگی خود را در تبعید و خارج از وطنش گذرانده است.

این کارگردان سرشناس شیلیایی، جوایز و عناوین بسیاری در کارنامه دارد از جمله یک بار در سال 1976 میلادی برای فیلم «Acats de Marsusai» درباره کارگران معادن شوره شیلی و بار دیگر هم در سال 1983 برای فیلم  «آلسینو و کندور» درباره انقلاب ضد امریکایی «ساندیست‌ها» در کشور نیکاراگوئه، نامزد جایزه اسکار در بخش فیلم‌های خارجی‌زبان شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز