سرزمین ما بررسی می کند:

خطر مواد پلاستیکی بر محیط زیست و سلامت مردم

۱۳۹۵/۰۵/۲۷ - ۱۴:۰۹:۳۳
کد خبر: ۴۴۷۱۱۲
خطر مواد پلاستیکی بر محیط زیست و سلامت مردم
برنامه پنج شنبه 28 مرداد سرزمین ما با موضوع استفاده کمتر از مواد پلاستیکی و دیر تجدیدپذیر و استفاده دوباره از این مواد به روی آنتن می رود.

به گزارش خبرگزاری برنا، سالانه حدود 177 هزار تن پلاستیک درکشور تولید و بیش از یک میلیون تن پلاستیک مصرف و وارد چرخه پسماند می‌شود. امروزه مصرف پلاستیک در جوامع شدت گرفته و هر روز شهروندان زیادی مبادرت به تولید زباله و پلاستیک می‌کنند.

با توجه به اینکه حدود صدها سال زمان می‌برد تا این مواد جذب طبیعت شود، بالطبع این آمار خود گواه وجود مشکلات و نارسایی محیط زیستی فراوان است. امید قلعه حسن نماینده انجمن زیست محیطی و مردم نهاد آرتوان و امیر منعم طراح و از مجریان دکور جدید برنامه "سرزمین ما" مهمانان حضوری برنامه هستند که با استفاده مجدد از مواد دیر تجدیدپذیر در زیبا سازی شهری به نوعی از این مواد استفاده مجدد می کنند. در بخش دوم برنامه هم مصطفی رضایی مدیر انجمن مردم نهاد آوای باران کوهدشت درباره آتش سوزی های جنگل های شهرستان کوهدشت وکشته شدن رشید نامداری چهره برگزیده هفته قبل بر روی خط تلفن خواهد آمد. مهرخ شهنازی کارشناس و فعال محیط زیست هم خبرهای زیست محیطی هفته را اجرا می کند.

برنامه "سرزمین ما" به تهیه کنندگی الهام پیرهادی و اجرای ابوالفضل آقاخانی کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک است که پنج شنبه ها ساعت 9:30 صبح به روی آنتن می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز