دو خبر از رادیو؛

رادیو به موضوع کسب و کار در روستا می پردازد/ تکاپو برای حذف پلاستیک

۱۳۹۵/۰۵/۲۷ - ۱۵:۴۷:۲۱
کد خبر: ۴۴۷۲۰۱
رادیو به موضوع کسب و کار در روستا می پردازد/ تکاپو برای حذف پلاستیک
پرداختن به موضوع کسب و کار در روستاها در برنامه ای در رادیو اقتصاد و همچنین پویش حذف کیسه پلاستکی در برنامه «چهل تیکه» رادیو صبا دو خبر امروز از رادیو هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا، رادیو اقتصاد در برنامه «نود و هشتی» که پنجشنبه ۲۸ مرداد ماه روی آنتن می رود به مقوله راه اندازی و گسترش کسب و کارهای خانگی در مناطق روستایی خواهد پرداخت.

شناسایی توانمندی های روستایی و به فعل رساندن توان بالقوه روستاها، تسهیلات، قوانین و بودجه در نظر گرفته شده برای ایجاد کسب و کار در روستاها و نیز نگاهی به آمار مهاجرت از روستاها، بیکاری و جهت دهی مهاجرت از شهرها به روستاها از جمله مواردی هستند که در برنامه فردا توسط کارشناسان اقتصادی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رضا ابیاک کارشناس بازاریابی به موضوع روانشناسی ارتباط با مشتری می پردازد و علی ایلکا کارشناس مذاکره و عقد قرارداد در رابطه با تحلیل شخصیت مشتری در مذاکره فروش صحبت می‌کند.

برنامه «نود و هشتی ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی غلامرضا عزتی شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ به مدت ۸۵ دقیقه از رادیو اقتصاد موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز پخش می شود.   

 

شنبه های بدون کیسه پلاستیک در رادیو صبا

برنامه «چهل تیکه» کاری از گروه مسابقات و تفریحات با هدف تشویق هموطنان در راستای تلاش های محیط زیستی برای حذف استفاده از کیسه های پلاستیکی در کشور، پویشی را با عنوان «شنبه های بدون کیسه پلاستیکی» آغاز کرده است.

در این برنامه به مخاطبان توصیه می شود از کیسه های پارچه ای که از قدیم بین افراد مرسوم بوده است برای خریدهای خود استفاده کنند.

به طور متوسط در هر دقیقه یک میلیون کیسه پلاستیکی در جهان تولید می شود که نیمی از آنها فقط یکبار مورد استفاده قرار می گیرند. در حالیکه زمان لازم برای تجزیه این کیسه ها ۳۰۰ تا ۵۰۰ سال است و اغلب سر از محیط های طبیعی در می آورند.

برنامه ترکیبی «چهل تیکه» شامل بخش های متنوع و شنیدنی چون نمایش های طنز، رادیو فیلم، گزارش، مسابقه و... است که هر روز از شنبه تا جمعه ساعت ۱۵ به مدت ۶۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۵.۵ مگاهرتز از  رادیو صبا پخش می شود.

نظر شما