همزمان با ایام کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد؛

«میگل لیتین» فلیمساز ضدکودتای شیلیایی وارد تهران شد

۱۳۹۵/۰۵/۳۰ - ۱۲:۲۰:۲۹
کد خبر: ۴۴۸۱۱۷
«میگل لیتین»  فلیمساز ضدکودتای شیلیایی وارد تهران شد
«میگل لیتین» فیلمساز مطرح سینمای آمریکای لاتین به عنوان «مهمان ویژه» سومین دوره بخش بین الملل جشنواره مردمی فیلم عمار وارد تهران شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، «میگل لیتین» فیلمساز مطرح سینمای آمریکای لاتین به عنوان «میهمان ویژه» سومین دوره بخش بین الملل جشنواره مردمی فیلم عمار، با استقبال حشمت الله رهنما، کارشناس و فعال فرهنگی حوزه آرژانتین، ساهوری، طلبه تازه مسلمان شیلیایی و بهنام حیدری، دبیر اجرایی این رویداد بین المللی، شب گذشته وارد تهران شد.

 میگل لیتین»(Miguel Littín) تهیه‌کننده، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و رمان‌نویس مطرح اهل کشور شیلی و از هنرمندان سینمای ضدکودتای این کشور است که پس از کودتای امریکایی ژنرال «آگوستو پینوشه» علیه «سالوادور آلنده»، رئیس جمهور قانونی این کشور، در حالی که نزدیک به دو دهه از زندگی‌اش را در تبعید گذراند، درآثار متعددش به مقابله با کودتاگران پرداخته است.

«میگل لیتین»، فیلم‌هایی را کارگردانی کرده است که تا به امروز از محبوب‌ترین فیلم‌های شیلی بوده‌اند که از جمله آنها می‌توان به «شغال ناهولتورو»، «همسر رییس جمهور»، «دلایل دولت»، «نامه‌هایی از ماروسیا»، «بیوه مونتیل»، «قانون عمومی شیلی»، «ساندینو»، «کشتی غرق‌شده»، «تیرا دل فوئگو»، «جزیره داوسون 10»، «آلنده در پیچ و خم‌ها» و... نام برد.

این فیلمساز در کنار آثاری که درباره کشورش شیلی و امریکای لاتین ساخته است، به مسائل جهانی هم توجه داشته و از اتفاقات دنیا هم غافل نبوده است.

«لیتین» در یکی از آثارش با عنوان «وقایع فلسطین، جاده‌های خشم»، به روایت درد و رنج‌های مردم فلسطین و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی پرداخته است.

همچنین در فیلم «آخرین ماه» که به زبان عربی ساخته است، به بررسی مهاجرت فلسطینیان به کشور شیلی می‌پردازد و مسائلی را که آنها با آن مواجه می‌شوند، به تصویر کشیده است.

گفتنی است سومین دوره بخش بین الملل جشنواره مردمی فیلم عمار با محوریت «مرور سینمای ضدکودتای جهان» از سوم شهریور ماه به مدت سه روز، برگزار می‌شود.

نظر شما