وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

وزارت ارشاد خود را مسوول برگزاری کنسرت ها می داند

۱۳۹۵/۰۶/۰۴ - ۱۳:۴۸:۲۲
کد خبر: ۴۵۰۷۱۷
وزارت ارشاد خود را مسوول برگزاری کنسرت ها می داند
اردبیل- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت ارشاد خود را مسوول برگزاری کنسرت ها می داند و بر همین اساس لغو امتیاز کنسرت ها در برخی شهرها پیگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا،  علی جنتی صبح پنجشنبه در حاشیه شورای اداری استان اردبیل در جمع خبرنگاران تصریح کرد: بنده با مقامات قضایی صحبت های متعدد و نامه نگاری داشتم تا مشکل برخی کنسرت ها رفع شود.

وی در خصوص لغو امتیاز برخی کنسرت ها متذکر شد: مقامات قضایی این طور اظهار داشتند که در برخی کنسرت ها رعایت مسائل اخلاقی نمی شود به طوری که تماشاچیانی داشتیم که در این مراسم پایکوبی داشتند و بر این اساس ما به دنبال ساماندهی و بهبود وضعیت برگزاری کنسرت ها هستیم.

وزیر ارشاد تاکید کرد: از سوی دیگر همه هنرمندان باید فرصت عرضه تولیدات خود را داشته باشند و در عین حال کنسرت ها فرصت رشد نشاط اجتماعی و فردی را برای شهروندان فراهم سازند.

جنتی در خصوص ممانعت از برگزاری کنسرت در شهر مشهد اضافه کرد: به مدت ۱۱ سال است که با ممانعت امام جمعه شهر کنسرت در این شهر برگزار نمی شود.

وزیر ارشاد تصریح کرد: امام جمعه شهر بر این اعتقاد است که کل شهر به مثابه بقعه مبارکه امام رضا (ع) باید پنداشته شود و به همین دلیل با فشاری که به دستگاه قضایی وارد آورده اند مانع از برگزاری کنسرت می شوند.

جنتی تاکید کرد: ما به احترام جایگاه والای امام رضا (ع) عدم برگزاری کنسرت در مشهد را پذیرفتیم با این وجود در برخی شهرها از جمله سبزوار و نیشابور نیز دخالت هایی صورت می گرفت.

وی تاکید کرد: این دخالت ها در حالی است که خوانندگان شاخص کشور از جمله سالار عقیلی، شهرام ناظری و ... به دنبال برگزاری کنسرت بودند و با این وجود با اقدام آنها ممانعت می شد.

وی افزود: ما با دستگاه قضایی مذاکراتی داشتیم که کنسرت های سنتی در برخی شهرها بدون مشکل برگزار شود و این موضوع در دست پیگیری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز