علیرضا رییسیان پس از امضا نامه کمپین اعتراضی گروه «هنروتجربه» در گفتگو با برنا:

ملاک حضور آثار در فستیوال‌ها تنها اکران عمومی است

۱۳۹۵/۰۶/۰۹ - ۰۸:۴۶:۴۲
کد خبر: ۴۵۲۷۴۶
ملاک حضور آثار در فستیوال‌ها تنها اکران عمومی است
رییسیان با اعلام اینکه ملاک حضورآثاردرتمام فستیوال‌های دنیا اکران عمومی است از آخرین وضعیت فیلم جدید خود سخن به میان آورد.

 کارگردان و تهیه کننده «دوران عاشقی» درپاسخ به اینکه نام وی دربین امضا کنندگان نامه اعتراضی «هنروتجربه» به دبیرخانه جشن خانه سینما دیده می شود به خبرنگار حوزه سینما خبرگزاری برنا گفت: بله، متن نامه را مطالعه کردم و زیرآن را امضا کردم، زیرا احساس کردم که قوانین جشن خانه سینما باید تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه اثری که به نمایش عمومی درآید به راحتی واجد شرایط حضور در فستیوال‌های مطرح دنیا خواهد شد، تصریح کرد: اینکه اکران آثار«هنروتجربه» مشمول حمایت دولت یا ویژه است، وجاهت قانونی ندارد. زیرا در تمام فستیوال‌های دنیا ملاک حضورآثار تنها اکران عمومی آثاراست.

این کارگردان با اشاره به اینکه تنها از این باب در این کمپین اعتراضی شرکت کردم، زیرا احساس کردم حق و حقوق آنها زیرسوال رفته است، گفت: همکاران من که متن این نامه را به امضا رساندند به دنبال حق و حقوق معنوی خود بودند، هرچند که تصور نمی‌کنم اعتراض آن‌ها تغییر در بخش رقابتی آثار جشن خانه سینما ایجاد کند ولی امیدوارم که قوانین هرچه سریعتر اصلاح شود.

این کارگردان در پایان با اشاره به اینکه هنوز اتفاق خاصی در ارتباط با ساخت «مردی در سایه» رخ نداده است، گفت: در حال حاضر بیشتر به دنبال مهیاسازی شرایط برای ساخت هستم تا شرایط ایده‌ال برای تولید این سناریومهیا شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز