دو خبر از تلویزیون

ناگفته‌های اوحدی از فاجعه منا/ حسن معجونی راوی یک مستند شد

۱۳۹۵/۰۶/۲۰ - ۱۴:۲۸:۴۱
کد خبر: ۴۵۵۳۲۸
ناگفته‌های اوحدی از فاجعه منا/ حسن معجونی راوی یک مستند شد
برنامه «روبه راه» ۲۱ شهریور میزبان رییس سازمان حج و زیارت می شود تا ناگفته هایی از فاجعه منا را بیان کند و مستند «عنبر سیلین» نیز با موضوع طب سنتی و مدرن برای پخش آماده می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، برنامه «رو به راه» که این هفته به موضوع حج و منا می پردازد به صورت تولیدی و غیر زنده روی آنتن می رود و سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت فردا ۲۱ شهریور مهمان این برنامه می شود تا در رابطه با شهدای منا صحبت کند. اوحدی در این برنامه به نکات جزئی و ناب و کمتر شنیده شده در رابطه با اتفاقات سال گذشته در ایام حج پرداخته است.

امشب نیز محمد خاکساری یکی از مجریان رسانه ملی که در ایام حج سال گذشته در عربستان حضور داشت مهمان برنامه می شود.

این برنامه کاری از گروه امور اجتماعی شبکه دو سیما است که به تهیه کنندگی محمدرضا ماندگاران و با اجرای مژده لواسانی از شنبه تا دوشنبه هر هفته بعد از اخبار ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه دو می‌رود.

صدای حسن معجونی با «عنبر سیلین»

مسعود کارگر کارگردان مستند «عنبر سیلین» که به موضوع طب سنتی پرداخته است، از آغاز مرحله صداگذاری نریشین در این مستند خبر داد و اعلام کرد: با اتمام فرآیند تولید و صداگذاری تا پایان هفته آینده، این مستند برای پخش از شبکه‌های سیما آماده خواهد بود.

وی در توضیح محتوای مستند «عنبر سیلین» گفت: در این مستند با زبان طنز به مجادله طب سنتی و طب مدرن پرداخته‌ایم و تلاش کرده‌ایم با اتخاذ یک رویکرد معتدلانه و به دور از افراط و تفریط مزایا و معایب طب سنتی مورد بررسی قرار گیرد.

این کارگردان مجادله شکل گرفته بین طب سنتی و مدرن را از موانع عدم بهره برداری صحیح از این علم دیرین در کشور دانست و اضافه کرد: متأسفانه به دلیل اختلاف نظرهای شدید دو طیف موافق و مخالف طب سنتی، عملاً نتوانسته‌ایم یک راهکار صحیح برای استفاده از این میراث علمی کشور پیدا کنیم و ما در این مستند تلاش داشته‌ایم راهکار خود را در این زمینه عرضه کنیم.

کارگر از نکات جذاب این مستند را استفاده از صدای حسن معجونی بازیگر طنز سیما مطرح کرد و گفت: به دلیل درونمایه طنزی که برای این مستند در نظر گرفته شده است با معجونی برای ضبط نریشین مستند به توافق رسیدیم و در چند روز گذشته ضبط صدای وی انجام گرفت.

مستند «عنبر سیلین» از محصولات سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که در مؤسسه نجوای زلال هنر تهیه شده و در آینده نزدیک از شبکه‌های مختلف سیما به نمایش در می‌آید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز