لک‌لک‌ها بار دیگر بر بام خانه‌ها نشستند

۱۳۹۵/۰۶/۲۳ - ۰۹:۵۳:۴۷
کد خبر: ۴۵۶۳۶۱
لک‌لک‌ها بار دیگر بر بام خانه‌ها نشستند
«لک‌لک‌ها بر بام» اثر میندرت دویونگ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ جدید رسید.

به‌گزارش خبرگزاری برنا، اثر "لک‌لک‌ها بر بام" برنده جایزه مدال نیوبری سال ۱۹۵۵ با قیمت 8هزار تومان در اختیار نوجوانان قرار گرفت.

این اثر داستانی جذاب و پرکشش از حمایت اهالی یک روستا برای همزیستی با لک لک ها است و مضمونی محیط زیستی دارد. نویسنده‌ی این اثر از مولفان مطرح حوزه‌ی نوجوان است که موفق به دریافت جوایز متعددی شده است.

"لک‌لک‌ها بر بام" که با نام اصلی چرخ روی پشت بام موفق به دریافت جوایز نیوبری و جایزه ادبیات نسل جوان آلمان شده است نخستین بار در سال 1353 توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به انتشار رسیده است. ترجمه‌ی این اثر بر عهده‌ی باهره انور بوده است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

دیرک تمام حرف‌هایش را دوباره از سر گرفت. تمام نقشه‌هایشان را توضیح داد. برای جانوس از لک‌لک‌ها و زندگی آنها در آفریقا، میان شیرها و کرگدن‌ها و اسب‌های آبی گفت. دیرک کلمات را حسابی کج و کوله بیان می‌کرد. بعد دیگر حرف‌هایش ته کشید. چیز دیگری برای گفتن نداشت. این بود که با ناامیدی اضافه کرد: «فقط یک خرده فکر کن. در آفریقا لک‌لک‌ها بین حیوانات درنده زندگی می‌کنند ولی اینجا آنها درست وسط مردم زندگی می‌کنند.»

ویراستاری این اثر بر عهده‌ی مژگان کلهر بوده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از تمام کتاب‌فروشی‌های کانون در  سراسر کشور تهیه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز