کارگردان «سوسمارها هم دوز بازی می‌کنند»:

آنها که کار مذهبی دوست ندارند هم بیایند/ نام نمایش از فرم می‌آید

۱۳۹۵/۰۶/۲۹ - ۱۰:۵۷:۱۸
کد خبر: ۴۵۸۹۷۲
آنها که کار مذهبی دوست ندارند هم بیایند/ نام نمایش از فرم می‌آید
کارگردان نمایش «سوسمارها هم دوز بازی می کنند» بیان کرد که این نمایش با سایر اجراهای آیینی و مذهبی متفاوت است و درباره انتخاب نام اثر هم توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی اکبر آخوندی که این شب‌ها نمایش «سوسمارها هم دوز بازی می کنند» را روی صحنه تماشاخانه «سرو» می برد درباره شکل گیری این نمایش از ابتدا تاکنون گفت: سال ۹۴ با احسان عبداللهی تهیه کننده این نمایش و یاسین حجازی نویسنده، اتاق فکری تشکیل دادیم تا درباره ایام فاطمیه نمایشنامه ای بنویسیم.

وی افزود: آن زمان قرار نبود به عنوان کارگردان حضور داشته باشم و فقط در اتاق فکر شرکت می کردم تا اینکه اصل نمایشنامه ای را که حجازی نوشته بود پرورش دادیم و قرار بر این شد کارگردانی هم به عهده من باشد. بعد از آن با تشکیل جلسات پی در پی کار را برای اسفند ۹۴ مصادف با ایام فاطمیه روی صحنه بردیم که خوشبختانه با استقبال روبه رو شد.

آخوندی با اشاره به استقبال از آن اجرا بیان کرد: با توجه به میزان مخاطبی که به دیدن کار آمده بودند احساس کردیم نمایش «سوسمارها هم دوز بازی می کنند» آنقدر کشش دارد که یکبار دیگر هم روی صحنه برود و از آنجا که متن نمایش مناسبت‌محور نبود این قابلیت را داشت که در هر زمانی اجرا شود. بنابراین با اندکی تغییرات جزئی این نمایش را دوباره روی صحنه بردیم.

این کارگردان درباره عنوان نمایش بیان کرد: نام نمایش را در اصل از فرم گرفتیم و ارتباط مستقیمی با محتوا ندارد. فرم اجرای ما اسم نمایش است یعنی سوسمارهایی که دارند دوز بازی می کنند. البته باید یادآوری کنم که در مستندات تاریخی نقش های اصلی سوسمار هستند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه این بار هم استقبال بد نبوده و با اینکه تماشاخانه سرو به خاطر اینکه مدتی فعال نبود خیلی بین مردم شناخته شده نیست اما ناراضی نیستم. سالن های نمایش مشتریان خود را دارند و معمولا اینگونه است که برخی تماشاگران مخاطب ثابت برخی سالن ها هستند اما با این حال نمایش «سوسمارها هم دوز بازی می کنند» می تواند مخاطب عام را جذب کند.

آخوندی در پایان اشاره کرد: کار ما اگر چه آیینی و دینی محسوب می شود اما می تواند هر طیفی را جذب کند و من از آن قشری هم که تمایلی به دیدن آثار مذهبی ندارند دعوت می کنم این نمایش را ببینند و قول می دهم که شاهد کار کاملا متفاوتی خواهند بود.

نمایش «سوسمارها هم دوز بازی می کنند» به کارگردانی علی اکبر آخوندی و براساس نمایشنامه ای از یاسین حجازی از ۲۵ شهریور تا ۵ مهر ساعت ۱۹:۳۰ درتماشاخانه سرو انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس اجرا خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز