پیوند موسیقى و اندیشه در پنجمین شب علوم انسانی؛

برگزاری جشنِ تجلیل از هنرمندان ملى ایران

۱۳۹۵/۰۷/۰۳ - ۰۹:۳۸:۲۲
کد خبر: ۴۶۰۵۸۹
برگزاری جشنِ تجلیل از هنرمندان ملى ایران
«جشن موسیقى و اندیشه» فردا یکشنبه ٤ مهر با بزرگداشت استاد شاهین فرهت، موسیقى‌دان و استاد پیشکسوت، همراه با تجلیل از هنرمندان ملى ایران، از ساعت 18/30 در آمفی تئاتر «فرهنگسراى اندیشه» با حضور جمع بزرگى از هنرمندان، متفکران، نویسندگان و... برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، در «جشن موسیقى و اندیشه» که پنجمین شب از شب‌هاى علوم انسانى است، همراه با بزرگداشت استاد شاهین فرهت خالق سمفونى‌هاى دماوند، خیام، خلیج فارس، پیامبر اعظم، امام على، امام رضا و... به پاس ٦٠ سال فعالیت هنرى، از ٤ هنرمند ملى ایران شامل استاد لوریس چکناواریان، علی اصغر بیانى، استاد مجید کیانى و استاد میرعلیرضا میرعلى نقى که عمر خود را صرف پاسداشت موسیقى اصیل و فعالیت‌هاى علمى در این عرصه کرده‌اند، تجلیل خواهد شد.

مریم هوشمند، مدیر «جشن موسیقى و اندیشه» با تشریح جزییات این برنامه گفت: در این فستیوال هنرمندان و فیلسوفان گردهم می‌آیند تا از شاهکارهاى هنرى در ایران معاصر که پیوندى ناگسستنى با معنویت اصیل نیز دارند، تجلیل شود.

دکتر غلامرضا اعوانى، سیدعبدالله انوار، محمدعلی بهمنى، کیوان ساکت، نادر مشایخى، هوشنگ جاوید، رضا مهدوی، حمیدرضا اردلان، دکتر شهین اعوانى، فریدون صدیقى، علیرضا ذاکرى، مصطفى رحماندوست، دکتر مهدى، محسنیان راد، سجاد نوروزى، پیام فضلى‌نژاد، هله پتگر،  منوچهر آشتیانى، دکتر امیرمهیار تفرشى‌پور، سیدمجید کمالى به همراه جمعى از چهره‌های سرشناس عرصه فرهنگ و هنر در این مراسم حضور خواهند یافت. همچنین برگزارى جشن تولد ٢سالگی عصر اندیشه با حضور محمدمهدى دانى مدیرمسوول در کنار سردبیر و نویسندگان مجله از دیگر برنامه‌هاى این مراسم است. 

وى افزود: علاوه بر پنج جایزه ویژه بزرگداشت استاد فرهت و پاسداشت هنرمندان ملى ایران، پنج تندیس و جایزه نیز به پنج موسیقى‌دان و پژوهشگر برجسته این عرصه اهدا خواهد شد و مجموعاً در این جشن از ١٠ موسیقى‌دان و استاد تقدیر مى‌گردد. مجرى این جشن امیرحسین مدرس است و «خبرگزارى تسنیم» و «فرهنگسراى اندیشه» در برگزارى آن با مجله عصر اندیشه مشارکت دارند. 

شب‌هاى علوم انسانى که از دهم خرداد ١٣٩٤ به همت مجله «عصر اندیشه» برگزار شد، در طول ٤ برنامه خود میزبان اندیشمندان داخلى و خارجى بسیارى از جمله پرفسور پیردورتیگیه، دکتر کریم مجتهدى، دکتر سیدیحیی یثربى، پرفسور الکساندر دوگین، دکتر مهدی گلشنى، کیومرث منشى زاده، دکتر منوچهر آشتیانى، پرفسور کریستین یحیى بونو، دکتر عبدالحسین خسروپناه و... بوده است.

این بار، عصر اندیشه با مشارکت خبرگزارى تسنیم و فرهنگسراى اندیشه، پنجمین شب از این سلسله نشست‌ها را به صورت یک فستیوال برگزار می‌کند و قرار است پس از جشن موسیقى و اندیشه، فستیوال‌هاى «ادبیات و اندیشه»، «نقاشى و اندیشه» و... نیز به صورت فصلى برگزار شود.

جشن موسیقى و اندیشه فردا ساعت 18/30 در خیابان شریعتى، نرسیده به پل سیدخندان، پارک اندیشه، فرهنگسراى اندیشه برگزار می‌شود و ورود برای همه علاقه‌مندان آزاد است.

نظر شما