جوایز جشنواره هندی برای «دخترک آت آشغالی» و «زمین نفس می‌کشد»

۱۳۹۵/۰۷/۰۳ - ۱۰:۲۷:۴۲
کد خبر: ۴۶۰۶۳۷
جوایز جشنواره هندی برای «دخترک آت آشغالی» و «زمین نفس می‌کشد»
«دخترک آت‌آشغالی» جایزه بهترین انیمیشن جشنواره هندی را برد و جایزه بهترین فیلم کوتاه یبن‌المللی به طور مشترک به فیلم «زمین دارد نفس می‌کشد» از ایران و فیلمی از میانمار رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا، جایزه بهترین انیمیشن جشنواره «وودپکر» هند به «دخترک آت‌آشغالی» رسید.

انیمیشن کوتاه «دخترک آت‌آشغالی» به کارگردانی محمد زارع و شلاله خیری در تازه‌ترین موفقیت بین‌المللی خود جایزه بهترین انیمیشن جشنواره بین‌المللی فیلم «وودپکر» Woodpecker) ) هند را ازآن خود کرد.

«دخترک آت آشغالی» که با اقتباس از شعر کوتاهی از کتاب «مرگ غم انگیز پسرک صدفی» سروده‌ تیم برتون در تبریز ساخته شده، از ویژگی‌های نورپردازی و تصویربرداری یک انیمیشن استاپ موشن بیشترین بهره را برده است.

این انیمیشن در مورد دختری تنها و متفاوت است که به خاطر ظاهر عجیب و غیرمعمولش در شهر محل زندگی خود همیشه با رفتارهای بد روبه رو است و همواره طرد می‌شود.

همچنین فیلم کوتاه «زمین دارد نفس می کشد» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی علی پورعیسی نیز جایزه فیلم کوتاه بین‌المللی را به طور مشترک از این جشنواره هندی دریافت کرد. 

این فیلم تاکنون در ۱۹ جشنواره بین المللی در شمال آمریکا، آسیا و اروپا پذیرفته شده است.

«زمین دارد نفس می کشد» درباره زنی به نام فرشته است که با مادرش زندگی می‌کند و ذهنش دایم مشغول باغچه خانه شان می‌شود، تا اینکه رازی از آن باغچه فاش می‌شود. بازیگران فیلم زندیش حمیدی، مریم گلدوز توکلی و رامتین روزبهان هستند. تصویربردار سعید رسولی، تدوینگر احسان شیبانی، آهنگساز بهزاد عبدی، طراحی و ترکیب صدا علیرضا علویان، طراح صحنه علی پورعیسی، طراح و اجرای چهره‌پردازی سحر محمدی، دستیار اول کارگردان امید صفایی، طراح لباس و دستیار طراح صحنه سارا بقایی، صدا بردار کامبیز طاهری، منشی صحنه افسانه رستگار، تصحیح رنگ احسان واثقی، عکاس‌ها سحاب زریباف، سعید وکیلی و محسن قدکساز، دستیاران تصویربردار مهدی مولایی و مهدی مشتاق هستند.

این فیلم از جشنواره هند به طور مشترک با فیلمی از میانمار ساخته سین لین تون با عنوان «گوجه فرنگی ناآرام» جایزه بخش جنس یا نوع را دریافت کرد.

چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «وودپکر» که از سال ۲۰۱۳ و هم‌زمان با ۱۰۰ سالگی سینما هند فعالیت خود را آغاز کرده است از ۱۵ تا ۱۸ سپتامبر برابر با ۲۵ تا ۲۸ شهریورماه در دهلی‌نو برگزار شد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز