ضرغامی در جشنواره فیلم مقاومت:

ساخت دفاع مقدس را انحصاری نکنیم/ با مریلا زارعی رفتار بدی کردند اما او محکم و استوار بود

۱۳۹۵/۰۷/۰۴ - ۲۰:۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۶۱۵۰۶
ساخت دفاع مقدس را انحصاری نکنیم/ با مریلا زارعی رفتار بدی کردند اما او محکم و استوار بود
عزت الله ضرغامی گفت: دفاع مقدس بالاترین پتانسیل وحدت ملی را دارد، نباید در آن انحصاری رفتار کنیم. انحصاری بودن ظلم به دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری برنا، بخش سخنرانی راهبردی با حضور عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و علاقه مندان به این حوزه در سالن شماره 3 پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

ضرغامی در این نشست، با اشاره به اینکه دفاع ذاتا مقدس، پاک و درست است، گفت: دفاع کردن در برابر تهاجمات امری کاملا طبیعی است. هر موجودی به صورت فطری از خود دفاع می کند.

وی در ادامه افزود: پس تلاش نافرجامی که عده ای انجام می دهند تا این دفاع را نادیده بگیرند و یا این مفهوم پاک را زیر سوال ببرند، بیهوده است. انسان ها هرچقدر بتوانند دفاع می کنند و از کسانی که دفاع کردند نیز حمایت می کنند.

ضرغامی با بیان اینکه، نکته دومی که می خواهم بیان کنم درباره متولیان تولید آثار در حوزه دفاع مقدس است، گفت: دفاع مقدس ملی ترین موضوع کشور ما است و هرچه در انتخاب سوژه فراگیر تر عمل کنیم، آثار و تولیدات ماندگار تری خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس بالاترین پتانسیل وحدت ملی را دارد، گفت: نباید در دفاع مقدس انحصاری رفتار کنیم. انحصاری بودن ظلم به دفاع مقدس است. دفاع مقدس به همه آحاد مردم مربوط می شود حتی دفاعی که مدافعان حرم در سوریه و عراق نیز انجام می دهند مقدس است و مردم علت وجود آن را درک می کنند و به این رزمندگان احترام می گذارند.

وی در ادامه افزود: دفاع مقدس یک مفهوم ملی است. هرچقدر این مفهوم را عمومی تر کنیم تا تمامی مردم را در بر بگیرد، موفق تر عمل کرده ایم.

ضرغامی با اشاره به اینکه بعد از جنگ و بعد از دوران طلایی ساخت فیلم های دفاع مقدس متاسفانه گروه سازندگان فیلم دفاع مقدسی، به بازیگران، کارگردانان و تهیه کنندگان کمی محدود شد، گفت: ارزشمند است که عده ای به طور حرفه ای در این حوزه فعالیت می کنند اما ایده آل نیست. خوشبختانه ساخت آثار حوزه دفاع مقدس در این سال ها عمومی تر شده و خیلی از دوستانی که حتی در زمان جنگ نبوند و یا بسیار کم سن و سال بودند فیلم های عالی و خوبی ساخته اند.

وی در ادامه با اشاره به محمد حسین مهدویان که کارگردان جوانی است گفت: مهدویان در زمان جنگ نبوده است اما آثاری که خلق کرده است چه در حوزه نماهنگ، چه سریال و چه فیلم سینمایی، فوق العاده است و در سینما حرف برای گفتن دارد. آثار او آنقدر خوب هستند که هرکسی که کارهای او را می بیند اذعان می کند، این اثر فوق العاده است.

ضرغامی با بیان اینکه بعضی از خصلت های بد در جوامع جایگزین می شوند، گفت: تمامی جوامع حیات و ممات دارند. جامعه ای مرده است که نشانه های حیات فیزیکی را دارد اما هر آنچه که از بیرون به او بدهد بپذیرد و هیچی نگوید.

ضرغامی در پایان جلسه با توجه به اینکه سخنران بعدی وی مریلا زارعی است، با اشاره به برخورد های تنگ نظرانه ای که با او شد، گفت: خانم زارعی به خاطر بازی در 3 فیلم، «شیار 143»، «چ» و«بادیگارد» رفتار های بدی دید. علیه او شانتاژ و دشمنی زیادی کردند. اما او بسیار محکم و استوار است. ذره ای از روحیه اش را از دست نداد و با روحیه مضاعف کارهای بعدی اش را انجام داد و مقاوم بود.

نظر شما