برنا گزارش می دهد؛

آلبوم "طریق عشق" شجریان رونمایی شد

۱۳۹۵/۰۷/۰۵ - ۱۱:۰۹:۳۵
کد خبر: ۴۶۱۶۰۲
آلبوم طریق عشق شجریان رونمایی شد
مراسم رونمایی از آلبوم " طریق عشق" صبح امروز در تالار وحدت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی خبرگزاری برنا، مراسم رونمایی از آلبوم "طریق عشق" که حاصل همکاری محمدرضا شجریان و مرحوم پرویز مشکاتیان است و چندی قبل توانسته مجوز انتشاربگیرد صبح امروز راس ساعت ۱۱:۰۰ با حضور هنرمندان و موسیقیدانان در تالار وحدت برگزار شد.

آلبوم موسیقی «طریق عشق» با همکاری گروه «عارف» و با اشعاری از حافظ و مولانا تهیه و در سال ۱۹۸۹ در اروپا اجرا شده است. اعضای گروه «عارف» در این کنسرت را «پرویز مشکاتیان» سرپرست گروه و نوازنده سنتور، «داریوش پیرنیاکان» نوازنده تار، «جمشید عندلیبی» نوازنده نی، «محمد فیروزی» نوازنده عود، «اردشیر کامکار» نوازنده کمانچه، «بیژن کامکار» نوازنده رباب و دف و «ارژنگ کامکار» نوازنده تنبک تشکیل می‌دهند.

پیش‌درآمد فشاری (گل نوش) سنتور و آواز، چهار مضراب (دل‌انگیز) تار و آواز، تصنیف دل مجنون، نی و آواز، تصنیف (ساقی) و تصنیف جان جهان از جمله قطعات این آلبوم است که با صدای استاد محمدرضا شجریان همراه بوده است.

پرویز پرستویی بازیگر سینما و تلویزیون که اجری این مراسم را برعهده دارد  با قرآت متنی از حاضران در خواست نمود به خاطرات همنسلان محمدرضا شجریان از وی گوش کنند.

در ادامه تصاویری از صحبت های موسیقیدانان در ارتباط با زایش و تولید گروه موسیقی "چاوش" و" عارف" پخش شد و حاضران تصاویر آرشیوی را از یکی از قطعات آلبوم "طریق عشق" به نظاره نشستند.

سپس همایون شجریان روی سن آمد و با ابراز تشکر از حضور هنرمندان و مردم در مراسم رونمایی آلبوم " طریق عشق" محمدرضا شجریان گفت: متاسفانه ایشان به علت بیماری نتوانستند در این مراسم حضور پیدا کنند البته باید بگویم که جای پدرم در این مراسم هست نه من.
 
وی در بخش دیگری از صحبت های خود از حضور اعضای گروه عارف در نواختن موسیقی در سالن تشکر به عمل آورد.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز