علی‌محمد دهقانی آرانی پیشکسوت عرصه روزنامه‌نگاری درگذشت

۱۳۹۵/۰۷/۰۶ - ۰۹:۵۷:۲۴
کد خبر: ۴۶۲۰۶۳
علی‌محمد دهقانی آرانی پیشکسوت عرصه روزنامه‌نگاری درگذشت
علی‌محمد دهقانی آرانی، پیشکسوت عرصه روزنامه‌نگاری کشور در سن ۷۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا،محمد دهقانی آرانی، نویسنده و روزنامه‌نگار، متولد ۱۳۱۹ بود. وی از خردادماه ۱۳۳۹ تا مهرماه ۱۳۷۳ به مدت ۳۴ سال عضو تحریریه روزنامه کیهان بود و ۴دوره سردبیری را در این روزنامه تجربه کرده بود.

دهقانی پس از بازنشستگی از کیهان در چند روزنامه دیگر تهران با عناوین مدیر تحریریه، معاون تحریریه و سردبیر فعالیت داشت. سردبیری یکی از نشریات غرب کشور در همدان به مدت یک سال، همکاری با مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برای تدوین و تصحیح «صحیفه نور» و مجموعه سه جلدی «کوثر» به مدت دو سال از فعالیت‌های دیگر این روزنامه‌نگار پیشکسوت است.

زنده‌یاد دهقانی آرانی که در سال‌های اخیر به زادگاهش برگشته بود و به فعالیت مطبوعاتی و نوشتن خاطرات خود مشغول بود، در بیش از دو سال گذشته با بیماری معده و مشکل گوارش در تهران و کاشان تحت چند عمل جراحی قرار گرفته بود.

این پیشکسوت عرصه روزنامه‌نگاری از حدود ۱۵ روز قبل به علت شدت بیماری در بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران بستری شد اما روز گذشته به کما رفت و بلافاصله به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد اما امروز دوشنبه ۱۰ آبان دار فانی را وداع گفت.

در پی درگذشت زنده‌یاد دهقانی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی، درگذشت این چهره پیشکسوت مطبوعاتی را تسلیت گفت. حسین انتظامی در این پیام، علی محمد دهقانی را از پیشکسوتان و تلاشگران دلسوز و فعال عرصه مطبوعات و رسانه کشور توصیف کرده که همواره عمر خود را با عشق و علاقه در راه قلم‌زنی در نشریات کشور سپری کرد.

نظر شما