فراخوان جایزه شعر خبرنگاران منتشر شد

۱۳۹۵/۰۷/۰۶ - ۱۲:۰۱:۲۳
کد خبر: ۴۶۲۱۸۲
فراخوان جایزه شعر خبرنگاران منتشر شد
یازدهمین دوره جایزه شعر خبرنگاران فراخوان خود را منتشر کرد.

 به گزارش خبرگزاری برنا، یازدهمین دوره‌ جایزه‌ی کتاب سال شعر، منتخب «خبرنگاران» در سه بخش کتاب سال، ویژه شاعران بدون کتاب و تجلیل از یک عمر فعالیت شعری، با داوری جمعی از شاعران خبرنگار و فعال رسانه‌ در حوزه شعر و ادبیات، برگزار می‌شود.

دبیرخانه‌ این دوره از جایزه‌ی کتاب سال شعر خبرنگاران با دبیری علیرضا بهرامی، از شاعران و ناشرانی که در سال ۱۳۹۴ مجموعه شعر منتشر کرده‌اند، دعوت کرده است تا با توجه به این شرایط، در بخش کتاب سال جایزه شرکت کنند:

کتاب در سال ۱۳۹۴ منتشر و در شناسنامه‌ی آن درج شده باشد.

چاپ اول و به زبان فارسی در ایران منتشر شده باشد و برگزیده‌ اشعار یا مجموعه‌ی گروهی نباشد.

علاقه‌مندان به شرکت در این بخش، باید چهار نسخه از اثر خود را تا ۱۴ آبان‌ماه ۱۳۹۵ به نشانی تهران، صندوق پستی ۱۸۷ - ۱۳۳۵۵، دبیرخانه‌ی جایزه‌ی کتاب سال شعر - خبرنگاران، بفرستند.

در بخش ویژه هم که برای کشف استعدادهای شعری برگزار می‌شود، آن دسته از شاعرانی که در هر سنی، تاکنون مجموعه‌ی شعر منتشر نکرده‌اند، آثار خود را با توجه به شرایط زیر - تنها - از طریق نشانی پست الکترونیکی و نه پرینت‌شده، می‌توانند بفرستند.

‌شرکت‌کنندگان در این بخش نباید تاکنون (چه در سال‌های گذشته و چه در سال جاری) کتاب مجموعه‌ی شعر در ایران منتشر کرده یا در نوبت نشر داشته باشند و شرکت علاقه‌مندانی که قبلا کتابی غیر از مجموعه شعر منتشر کرده‌اند یا در دست انتشار دارند، در این بخش، بلامانع است همچنین مجموعه‌ شعرها باید به زبان فارسی باشد.

‌همچنین بر اساس فراخوان تعداد شعرها بین ‌۴۰ تا ‌۵۰ قطعه بوده، در صورت نرسیدن به این تعداد، لازم است تعداد صفحه‌های مجموعه شعرها بین ۸۰ تا ‌۱۰۰ صفحه باشد و همگی در قالب یک فایل وُرد، باشند به همین دلیل از شرکت‌کنندگان تقاضا می‌شود از فرستادن اثر در قالب فایل پی‌دی‌اف یا پرینت کاغذی از طریق پُست، جدا پرهیز شود. همچنین بنابر اعلام دبیرخانه حضور در بخش ویژه برای تمامی شاعران فارسی‌زبان داخل و خارج کشور، با هر ملیتی، آزاد است.

در این بخش نیز علاقه‌مندان تا ۱۴ آبان‌ماه ۱۳۹۵ فرصت دارند که شعرهای خود را به نشانی پست الکترونیکی جایزه به نشانی Shaahin.fathyan@gmail.com  ارسال کنند.

نظر شما