تعامل سازمان سینمایی با موسسه پیشکسوتان هنرمند بیشتر شد

۱۳۹۵/۰۷/۰۶ - ۱۳:۲۹:۰۰
کد خبر: ۴۶۲۲۳۸
تعامل سازمان سینمایی با موسسه پیشکسوتان هنرمند بیشتر شد
معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی، عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و محمود عزیزی رییس هیات مدیره در مورد همکاری های مشترک سینمایی گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی، عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و محمود عزیزی رییس هیات مدیره طی جلسه ای در ساختمان جدید موسسه هنرمندان پیشکسوت پیرامون حوزه های مشترک و امکان همکاری های سازمان سینمایی با موسسه در زمینه امور هنرمندان پیشکسوت سینمایی گفتگو کردند.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی در ابتدای این دیدار ضمن تبریک جابه جایی موسسه هنرمندان پیشکسوت به ساختمان جدید اظهار کرد: توجه به امور پیشکسوتان هنری یکی از وظایف و رسالت های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که خوشبختانه این موسسه توانسته از پس این مسئولیت مهم برای هنرمندان تراز اول و بزرگان همه حوزه های هنری برآید و خوشبختانه رشد خوبی را در مدت کوتاه ۴ سال از آغاز فعالیت خود تا کنون داشته که البته این موضوع موید موفقیت مدیران این موسسه در انجام وظایف خود و ارائه خدمات به هنرمندان است.

وی در ادامه سخنانش افزود: البته بدون شک سازمان سینمایی هم دغدغه هایی برای رسیدگی به امور سینماگران پیشکسوت دارد که خوشبختانه بسیاری از آنها از اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت هستند و در تعاملی دوسویه می توان در تحقق این اهداف اقدام مثبت انجام داد و به عقیده من ورود درست و به موقع موسسه هنرمندان پیشکسوت موجب حفظ سرمایه های اصلی بخش فرهنگ می شود.

حیدری خلیلی با تاکید بر اینکه بنیانگذاری موسسه هنرمندان پیشکسوت امری مبارک است و ضرورت وجود آن همیشگی و لازم است، گفت: شرایطی فراهم شود که نه تنها پیشکسوتان هنر بلکه کلیت بخش فرهنگ و هنر از آن بهره مند شود. صدور مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد سینمایی، استودیوهای صدا و دوبله و لابراتوارهای سینمایی یا تدوین توسط سینماگران پیشکسوتی که از سوی این موسسه معرفی شوند می تواند در زمره اولویت های سازمان سینمایی برای کمک به ادامه فعالیت هنرمندان سینما در دوران  پیشکسوتی و همچنین انتقال تجربیات گران سنگ آنان به نسل جوان باشد، ضمن اینکه این معاونت از ورود موسسه هنرمندان پیشکسوت به سرمایه گذاری و تاسیس در این زمینه ها نیز  استقبال می کند.

در  این نشست، مدیرعامل ضمن شرح مختصری از فعالیت ها و خدمات موسسه به اعضا، آمادگی موسسه را جهت ایجاد تعامل و همکاری مشترک با سازمان سینمایی ابراز کرد و  با توجه به عضویت نماینده سازمان سینمایی در هیات امنای موسسه خواستار برخورداری از کمک های مستقیم مالی و همچنین حمایت های اداری و تشکیلاتی شد. عظیمی با اشاره به تعداد ۶۵۰ نفر کل اعضای موسسه تا آن تاریخ نسبت هنرمندان حوزه سینما و نمایش را به سایر رشته های هنری حدودا  بالای ۳۰ درصد عنوان کرد و گفت: طبیعتا با این تعداد عضو می بایست سهم  مشارکت سازمان سینمایی در تکریم پیشکسوتان هنری و حمایت از موسسه بیشتر باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز