وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سنندج عنوان کرد:

ایجادفضای بازباعث توسعه فرهنگ می شود/ تسهیل صدور مجوز کتاب اهل سنت

۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ۱۴:۴۹:۴۷
کد خبر: ۴۶۳۲۴۵
ایجادفضای بازباعث توسعه فرهنگ می شود/ تسهیل صدور مجوز کتاب اهل سنت
سنندج - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع اصحاب فرهنگ کردستان گفت: سیاست دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ ایجاد فضای باز است و این مهم باعث اعتلا و توسعه پایدار در بخش فرهنگ و هنر می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی جنتی ظهر امروز در جمع اصحاب فرهنگ و هنر استان کردستان اظهار داشت: سیاست اصلی دولت در حوزه فرهنگ و هنر ایجاد فضای باز فرهنگی است و به همین دلیل این مهم در طول سه سال اخیر در دستور قرار گرفته است و دنبال می شود.

وی ادامه داد: به دنبال این سیاست کاری حوزه فرهنگ و هنر در سراسر کشور تقویت شده است و خوشبختانه موفقیت های خوبی نیز به دست آمده است و این سیاست کاری همچنان در تمامی حوزه های کاری به عنوان یک اولویت دنبال می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سیاست های دولت در رشته های مختلف فرهنگی و هنری اشاره کرد و افزود: به دنبال این فضای باز فرهنگی در سراسر کشور در حوزه چاپ کتاب تسریع شده است و مسائل و مشکلات به خوبی رصد شده و همچنان دنبال می شود.

وی گفت: ما خورده گرفتن های الکی در حوزه های مختلف به ویژه چاپ کتاب را حذف کرده ایم و با واگذاری مسئولیت به افراد کارشناس و اهل فن در روند چاپ کتاب تسریع شده و بخش زیادی از ایرادات رفع شده است.

جنتی با اشاره به وضعیت چاپ کتب اهل سنت، یادآور شد: در این زمینه نیز در گذشته سخت گیری های صورت می گرفت که هم اکنون این محدودیت ها برداشته شده و در روند چاپ و انتشار کتب اهل سنت تسریع شده است.

وی به فعالیت های حوزه سینما اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در بخش سینما نیز موفقیت های خوبی به دست آمده و این هنر رونق خوبی گرفته است و انتطار می رود در سایه این رونق منابع مالی سینما زمینه برای توسعه این بخش به شکل بهتری فراهم شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به اقتصاد فرهنگ در کشور را یکی دیگر از سیاست های محوری دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: در این بخش نیز بخش زیادی از مشکلات مربوط به فعالیت های اقتصادی در حوزه فرهنگ و هنر است و در همین راستا دولت تلاش دارد توجهی ویژه به ان داشته باشد و در همین راستا امروز در حوزه تجمسی وضعیت بهتری پیدا کرده ایم.

وی به فعالیت های رسانه در کشور اشاره کرد و گفت: با تلاش های صورت گرفته فضای باز در عرصه رسانه نیز ایجاد شده و البته در کنار این مهم تسریع در صدور مجوزهای لازم نیز به عنوان یکی از اولویت ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: یکی از سیاست های اصلی ما واگذاری امور به بخش خصوصی و همچنین تفویض مسئولیت و اختیارات به استانها است و در همین راستا اعتباری برای تقویت انجمن ها و موسسات فرهنگی و هنری در کشور تصویب شده است.

جنتی با بیان اینکه بخشی از مشکلات فعلی کشور میراث داری از دولت گذشته است، عنوان کرد: متاسفانه در این دوره دولت با کاهش درآمدها مواجه شده و به همین دلیل ما با انبوهی از مطالبات مواجه بوده و اعتبار به اندازه کافی در این بخش وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به مطالبات مطرح شده از سوی نمایندگان اصحاب فرهنگ و هنر استان کردستان، اظهار داشت: به راستی که برازنده کردستان نیست که روزنامه نداشته باشد و ما آمادگی داریم تا در این زمینه با ارائه تسهیلاتی به متقاضیان زمینه برای عملیاتی کردن این مهم را فراهم کرده ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه حمایت از احداث چاپخانه و همچنین پیگیری مطالبات خبرنگاران در بخش های بیمه، مسکن خبرنگاران و حمایت از خانه مطبوعات نیز آمادگی داریم تا اقداماتی در کردستان اجرایی و عملیاتی شود.

وی در پایان گفت: مطالبات خوبی از سوی فعالان فرهنگ و هنر استان کردستان مطرح شد و با توجه به حضور معاونین در این نشست تلاش خواهیم کرد که به بهترین شکل ممکن به این مطالبات رسیدگی کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز