«جاودانگی» به جشنواره فیلم کرواسی راه یافت

۱۳۹۵/۰۷/۱۴ - ۰۹:۰۰:۵۳
کد خبر: ۴۶۵۷۳۴
«جاودانگی» به جشنواره فیلم کرواسی راه یافت
فیلم سینمایی «جاودانگی» به کارگردانی مهدی فردقادری به بخش مسابقه جشنواره فیلم های «تک پلان» کرواسی راه پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، فیلم سینمایی «جاودانگی» به کارگردانی مهدی فردقادری پس از انتخاب در جشنواره فیلم «رُم»، این بار به بخش مسابقه جشنواره فیلم های «تک پلان» کرواسی راه پیدا کرد تا فردقادری با ۲ فیلم کوتاه و بلند در این جشنواره حضور داشته باشد.

جشنواره فیلم های «تک پلان» کرواسی هر ۲ سال یک بار در زاگرب برگزار می شود و تنها فیلم هایی را به نمایش می گذارد که در یک پلان بدون قطع ساخته شده اند. این رویداد هنری تنها فستیوال در سطح جهان است که تنها به فیلم های پلان-سکانس اختصاص دارد و مهدی فردقادری که در سال های گذشته با ۲ فیلم کوتاه پلان-سکانس «تناوب» و «دایره های معکوس» در این جشنواره حضور داشته است امسال نیز با ۲ فیلم دیگر در این فستیوال شرکت می کند.

پلان-سکانس «جاودانگی» به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه این جشنواره به نمایش در خواهد آمد. ساختار این فیلم بر اساس نخستین فیلم کوتاه این فیلمساز با عنوان «تناوب» است که در سال ۸۴ در یک پلان یازده دقیقه ای کارگردانی شده است. «جاودانگی» نخستین فیلم بلند این کارگردان محسوب می شود که تمام اتفاقات آن در شبی بارانی در قطاری مسافربری رُخ می دهد. این فیلم به قصه زندگی ۶ خانواده در واگن های مختلف قطار می پردازد که با جا به جایی زمان روایت می شود.

همچنین فیلم کوتاه «ماجرای یک شب بارانی» این فیلمساز که در طول ۲ سال گذشته موفق به دریافت بیش از پانزده جایزه از جشنواره های آمریکایی شده است در این جشنواره به نمایش در خواهد آمد.

«جاودانگی» به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی ساخته شده و  عرضه و پخش بین المللی آن به عهده محمد اطبایی است.

برخی از عوامل این فیلم عبارتند از مدیر فیلمبرداری: امین جعفری، فیلمبردار تمرین ها: مهدی ایل بیگی، مدیر صدابرداری: رشید دانشمند، صدابردار: وحید رضویان، طراح گریم: سودابه خسروی، سرپرست گروه گریم: اهورا قاسمی، طراح صحنه و لباس: ثنا نوروزبیگی، دستیارکارگردان و برنامه ریز: آرزو رحیم آبادی، صداگذار: آرش قاسمی، ساخت موسیقی: رامین رضاپور، جلوه های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، جلوه های ویژه بصری: مسعود سعادتمند، مشاور رسانه‌ای: مریم رودبارانی.

هشتمین دوره جشنواره فیلم «تک پلان» کرواسی از ۲۱ اکتبر مصادف با ۳۰ مهر  آغاز به کار می‌کند و تا ۲۳ اکتبر مصادف با ۲ آبان ادامه دارد.

 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما